شبکه‌های اجتماعی

گریت وال X کنون، پیکاپ تنومند چینی
Automobile Farsi - GreatWall X Cannon

نمایشگاه خودروی شانگهای 2021

 

نمایشگاه خودروی شانگهای 2021، محفلی بود که خودروهای بسیاری در آن رونمایی شدند. گریت‌وال به ویژه از این فرصت بهره فراوانی برد و محصولات تازه و حتی برند جدید خود را که به اختصاصی در زمینه خودروهای آفرود فعالیت می‌کند رونمایی کرد. تمام این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که در یک سال گذشته تمام نمایشگاه‌های خودرو در سراسر دنیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشدند.

 

یکی از خودروهای پر سر و صدای گریت وال در این نمایشگاه پیکاپ تنومند این شرکت به نام گریت وال X کنون  (X Cannon) است. خودرویی که بر پایه پلتفرم آفرود جدید این گروه طراحی شده و ویژگی‌های مشترکی با تانک 800 دارد.

 

واژه Cannon به معنی توپ جنگی، به نوعی روح خشن و جنگجوی این پیکاپ را به رخ می‌کشد. گریت وال X کنون هم روی اکسل عقب و هم روی اکسل جلو به سیستم تعلیق دوبل جناغی مجهز است، این در حالی است که می‌توان برای آن به صورت انتخابی سیستم تعلیق بادی سفارش داد. همانگونه که در تصاویر مشخص است، نمای جلوی گریت وال X کنون به کلی با تانک 800 یکسان است. چراغ‌ها، کاپوت، گلیگیرها همه یکسان است، اما طرح جلوپنجره و سپر متفاوتی برای این خودرو در نظر گرفته شده و بچه گلگیرهای سیاه رنگ به نمای کناری اضافه شده که خطی تیره را دور ایجاد کرده است. همچنین برای تنومندتر جلوه کردن گریت وال X کنون، برای آن از تایرهای بزرگ گل جنگی BFGoodrich استفاده شده است.

 

گریت وال X کنون دو کابین از یک موتور 3 لیتری توربوشارژ V6 نیرو می‌گیرد که توسط خود گریت وال طراحی شده است. این موتور با یک جعبه دنده 9 سرعت اتوماتیک همراه شده که حالت رانندگی 4H نیز برای آن تعبیه شده است. رسانه‌های چینی اعلام کرده‌اند گریت وال در آینده نزدیک یک نسخه هیبریدی نیز ار گریت وال X کنون معرفی خواهد کرد که یک موتور الکتریکی یکپارچه با جعبه دنده برای آن در نظر گرفته شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه