شبکه‌های اجتماعی

BYD Frigate 07
BYD Frigate 07
بزرگترین کراس‌اوور خانواده اُوشن

 

شرکت بی‌وای‌دی برای محصولات خود دسته‌بندی ایجاد کرده که یکی از آن‌ها سری اُوشن (اقیانوس) نام دارد. در این دسته بندی نام خودروها از حیوانات دریایی و یا کشتی‌ها گرفته شده که تازه‌ترین آن‌ها فریگیت 07 است. پیش از این مدل‌های دلفین، سیل(Seal)، شیر دریایی (Sea lion)، دسترویر 05( Destroyer 05)، مرغ دریایی (Seagull) و Landing Ship از این خانواده معرفی شده بود.


طراحی خارجی بی‌وای‌دی فریگیت 07 به واسطه جلوپنجره بزرگ با مش‌های عمودی و تزئینات نورانی دور آن، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت به فریگیت 07 بخشیده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی با یک نوار نورانی که گرافیک عمودی هماهنگ با جلوپنجره دارد به یکدیگر متصل شده‌اند. نمای جانبی بر عکس بسیاری از خودروهای هم رده اصلا ساده نیست و به لطف گلگیر‌های تخت مربعی، برش زیر در‌ها، خط کمر برجسته که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده، رکاب پلاستیکی مواج، تزئین ستون C و رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچ با گرافیک پیچیده فرم جذابی دارد. نمای عقب از ترند چراغ‌های به هم پیوسته با گرافیک بافت مانند و اسپویلر دو تکه سقفی استفاده می‌کند. بی‌وای‌دی فریگیت 07 با داشتن طول 4820، عرض 1920، ارتفاع 1750 و فاصله بین دومحور 2820 میلی‌متر در کلاس سانتافه و سورنتو قرار می‌گیرد.


کابین بی‌وای‌دی فریگیت 07 با دو ردیف صندلی از جنس جیر و چرم و تریم چند لایه با استایلی مانند دیگر نمونه‌های خانواده اوشن ساخته شده است. نکته قابل توجه، نوع دستگیره درهاست که مانند هیچ خودرویی نیست و بازکردن در با چرخاندن یک دایره که بی‌وای‌دی از آن به عنوان صدف یاد می‌کند انجام می‌شود. نمایشگر 15.6 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی بیرون زده از مرکز داشبورد، صندلی‌های برقی، سقف پانوراما، سیستم صوتی Dyanaudio با کاهش نویز فعال و کروز کنترل تطبیقی از جمله امکانات بی‌وای‌دی فریگیت 07 به حساب می‌آیند.


سیستم هایبرید بی‌وای‌دی فریگیت 07 از نوع DM-i (Dual Mode intelligent) است که از هوندا و میتسوبیشی الگو برداری شده و قابلیت استفاده به صورت موازی و سریال را دارد. یک پیشرانه 1.5 لیتر بنزینی توربو به قدرت 139 اسب‌بخار قدرت و 231 نیوتن‌متر گشتاور بر روی این خودرو قرار داده شده که در سرعت‌های پایین یا از مدار خارج می‌شود و یا به عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اکثر مواقع این خودرو به صورت الکتریکی فعالیت می‌کند.


نسخه پایه DM-i به صورت دیفرانسیل جلو است که 197 اسب‌بخار قدرت دارد و نسخه چهارچرخ محرک DM-p از یک موتور عقب به قدرت 204 اسب‌بخار نیز بهره می‌برد که مجموعا خروجی را به 401 اسب‌بخار می‌رساند. در هر دو نمونه موتور احتراقی در سرعت‌های بالا و کاهش راندمان موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود. موتورهای الکتریکی نیروی خود را از باطری‌های لیتیوم-آهن-فسفات Blade می‌گیرند که برد مسافت 200 کیلومتر را با یکبار شارژ تامین می‌کنند. وزن نسخه پایه 2140 و نسخه چهارچرخ محرک 2270 کیلوگرم اعلام شده است. نمونه چهارچرخ می‌تواند طی مدت زمان 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در صورت ادامه بیشینه سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. سیستم تعلیق بی‌وای‌دی فریگیت 07 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک کار شده تا آسایش و آرامش کابین حفظ شود.


تولید بی‌وای‌دی فریگیت 07 از اواخر ماه اکتبر شروع می‌شود و در ماه دسامبر به بازار خواهد آمد. محدوده تخمینی قیمت این خودرو بین 30 تا 39 هزار دلار خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه