شبکه‌های اجتماعی

چانگان CS35 پلاس فیس‌لیفت وارد بازار می‌شود
Automobile Farsi - 2021 Changan CS35 Plus

تغییرات ظاهری برای کراس‌اوور کوچک چانگان

 

چانگان CS35 پلاس برای نخستین بار در سال 2018 معرفی شد. خودرویی که از همان ابتدا با استایلی متفاوت در کنار چانگان CS35 تولید و روانه بازار شد. حالا پس از گذشت دو سال، این خودروساز چینی نسخه فیس‌لیفت شده چانگان CS35 پلاس را معرفی کرده است.


مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری آن در قسمت چراغ‌های و سپرهای جلو و عقب رخ داده است. چانگان CS35 پلاس با این فیس‌لیفت هویتی مستقل‌تر در طراحی پیدا کرده و در آن از اصول طراحی کراس اوور بزرگ‌تر این شرکت یعنی چانگان CS75 پلاس استفاده شده است. یکی از المان‌های جذاب طراحی این خودرو در نمای عقب خروجی‌های اگزوز دایره‌ای است که دیگر پشت سپر پنهان نیست. چراغ‌های عقب چانگان CS35 پلاس پیش از این نیز به یکدیگر متصل بود، اما اکنون این اتصال به صورت یکپارچه انجام شده و شاهد چراغ‌ چندتکه در این بخش نیستیم که کیفیت و جذابیت این بخش را بهبود داده است. با این فیس لیفت، طول چانگان CS35 پلاس 5 میلی متر کاهش یافته و به عدد 4330 میلی‌متر رسیده است.


نمای داخلی چانگان CS35 پلاس نیز به کلی دگرگون شده، تا جایی که حتی پنل‌های تودری و زیرآرنجی‌های آن نیز دوباره طراحی شده است. نمای کلی داشبورد با ترند این روزها هم سو شده، دو نمایشگر برای اطلاعات سرگرمی و راندن پیش روی راننده قرار گرفته، دریچ‌های سیستم تهویه به یکدیگر متصل شده و از تریم دو رنگ قرمز و مشکی برای پوشش‌های چرمی کابین استفاده شده است.


با این حال چانگان CS35 پلاس از نظر فنی تغییری را تجربه نکرده است. در چین چانگان CS35 پلاس با طیف گسترده‌ای از موتورها عرضه می‌شود. یک موتور تنفس طبیعی GDI 1.6 لیتری با جعبه دنده دستی و CVT قابل عرضه است. یک نسخه 128 اسب‌بخاری نیز با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین همراه شده است. یک موتور 1.4 لیتری توربو با توان 160 اسب بخار با یک جعبه دنه 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز در فهرست قوای محرکه این خودرو قرار دارد. تمام این نسخه به صورت دیفرانسیل جلو روانه بازار می‌شود. 


فروش نسخه فیس‌لیفت چانگان CS35 پلاس در چین به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال نیز عرضه آن در بازارهای صادراتی از جمله روسیه آغاز خواهد شد. با این حال معلوم نیست چه زمانی چانگان دوباره به بازار ایران برگردد، اما در صورت بازگشت، این خودرو گزینه‌ای ایده‌آل برای ایران خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه