اتومبیل فارسی - سیتروئن C5 ایرکراس
پرچمدار جدید سیتروئن

 سیتروئن در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 از کانسپت C5 ایرکراس رونمایی کرد که نسل جدید شاسی‌بلند جمع‌وجور و پرچمدار جدید این برند را پیش‌نمایش می‌کند و قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. این مدل نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و همچنان بر راحتی و کاربردی بودن تأکید دارد.

 

مشخصات ظاهری سیتروئن C5 ایرکراس

C5 ایرکراس جدید بر روی پلتفرم STLA مدیوم ساخته می‌شود که با پیشرانه‌های احتراق داخلی، هیبریدی و تمام الکتریکی سازگار است. سیتروئن کانسپت جدید C5 ایرکراس را به عنوان یک "بلوک متراکم، عضلانی و ارگانیک" توصیف کرده که به‌ منظور بهینه‌سازی آیرودینامیک طراحی شده است. نمای خارجی این خودرو دارای طراحی جعبه‌ای شکل است که شباهت زیادی به C3 و C3 ایرکراس کوچک‌تر دارد. همچنین، جزئیاتی برای بهبود کارایی آیرودینامیک در طراحی آن گنجانده شده است. این SUV خانوادگی با طول 4.65 متر که 150 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده، فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

با اینکه سیتروئن جزئیاتی از فضای داخلی را نمایش نداده، اما وعده داده که فضای داخلی بزرگ با راحتی بالایی را برای پنج سرنشین ارائه دهد. این مدل به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و آخرین ویژگی‌های سرگرمی و اتصال مجهز خواهد بود.

 

مشخصات فنی سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس 2025 پلتفرم قدیمی EMP2 را با پلتفرم جدید STLA Medium جایگزین می‌کند که در حال حاضر زیرساخت مدل‌های پژو 3008 و 5008 و اوپل گرندلند است. 

سیتروئن تأیید کرده که این SUV جمع‌وجور با پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. احتمالاً گزینه پایه این خودرو، موتور سه‌ سیلندر توربوشارژ 1.2 لیتری با قدرت 134 اسب‌بخار خواهد بود که در گروه استلانتیس به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا سیتروئن نسخه پلاگین هیبریدی C5 ایرکراس را ارائه خواهد داد یا خیر اما در مورد نسخه تمام الکتریکی e-C5 ایرکراس نیز انتظار می‌رود گزینه‌هایی با باتری‌های 73 و 98 کیلووات‌ساعت با حداکثر برد 700 کیلومتر ارائه شود. این مدل احتمالاً با سیستم‌های تک‌موتوره دیفرانسیل جلو و دو موتوره چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود.

با پایان عمر C5 X در پایان چرخه فعلی‌اش، C5 ایرکراس جدید به‌عنوان پرچمدار سیتروئن شناخته خواهد شد و اطلاعات بیشتری درباره نسخه تولیدی در آستانه عرضه آن در سال 2025 به‌دست خواهیم آورد.

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی