شبکه‌های اجتماعی

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی تولید داخل رونمایی شد
اتومبیل فارسی - بهمن دیگنیتی پرستیژ با موتور 2 TGDI

در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران

 

بهمن موتور در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب، نسخه جدید کراس‌اوور دیگنیتی به نام دیگنیتی پرستیژ را رونمایی کرد. این محصول نسخه جدیدی از دیگنیتی است که در کنار نسخه پرایم (نسخه‌ای که در حال حاضر در بازار کشور موجود است) تنوع قوای محرکه را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

 

لازم به ذکر است که با معرفی و رونمایی دیگنیتی پرستیژ، این کراس کوپه نه تنها در حال حاضر عنوان تنها کراس کوپه در حال تولید در داخل کشور را با خود یدک می‌کشد، بلکه با تغییرات فنی اعمال شده، قوی‌ترین خودروی است که در حال حاضر در کشور عرضه می‌شود. 

 

 

تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرستیژ در بخش ظاهری چند تغییر را نسبت به دیگنیتی پرایم پشت سر گذاشته است. در بخش جلویی و دماغه دیگنیتی پرستیژ، از سپر با ورودی‌های هوای جدید استفاده شده که چهره اسپرت‌تری را برای این کراس‌کوپه ایجاد کرده است. در نمای جانبی تنها تغییر اعمال شده استفاده از رینگ‌های 20 اینچی جدید با رنگ خاکستری مات است.

در نمای عقب دیگنیتی پرستیژ نیز استفاده از سپر جدید، خروجی‌های اگزوز دایره‌ای شکل دوبل در دوطرف و همچنین استفاده از بج Prestige و بج 2.0T GDI از جمله تغییرات اعمال شده در دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم است.

 

AutomobileFa Bahman Dignity Prestige Catalog(3)

 

پیشرانه و جعبه‌دنده جدید

همانطور که گفته شد، روی درب صندوق دیگنیتی پرستیژ از بج  2.0T GDI استفاده شده است. این نشان، بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در دیگنیتی پرستیژ را نشان می‌دهد. دیگنیتی پرستیژ به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ به همراه سامانه پاشش مستقیم سوخت ساخت بوش آلمان مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 230 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 365 نیوتن‌متر گشتاور در بازه 2200 تا 4000 دور در دقیقه را دارا است. دیگنیتی پرستیژ جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت هیوندای پاورتک مجهز شده است که قدرت تولیدی پیشرانه را به محور جلو متقل می‌کند.

 

این پیشرانه بر اساس اعلام رسمی بهمن موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 6b است. از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ می‌توان به جرم خالص 1800 کیلوگرمی، مخزن سوخت 70 لیتری، حجم صندوق عقب 780 لیتری که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب به 1420 لیتر افزایش پیدا می‌کند، سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و مستقل چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب و فرمان برقی اشاره کرد. 

 

AutomobileFa Bahman Dignity Prestige Catalog(1)

 

تجهیزات رفاهی وایمنی دیگنیتی پرستیژ

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز، دیگنیتی پرستیژ به امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسه‌های هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، کروزکنترل، سانروف پانورامیک، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با 8 بلندگو و توان 150 وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در 10 جهت به همراه گرمکن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت به همراه گرمکن، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در 7 رنگ و... مجهر شده است.

 

AutomobileFa Bahman Dignity Prestige Catalog(2)

 

قیمت و زمان عرضه

بهمن موتور در زمان رونمایی دیگنیتی پرستیژ، قیمت دقیق این محصول را اعلام نکرد. اما بر اساس شنیده‌ها احتمالا دیگنیتی پرستیژ با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی بهمن موتور عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه