شبکه‌های اجتماعی

جزئیات و فضای داخلی کابین جنسیس G90 را ببینید + تصاویر
Automobile Farsi - Genesis G90

با پیشرانه تویین توربو 375 اسب‌بخاری

 

 جنسیس ماه گذشته از نمای بیرونی جنسیس G90 رونمایی کرد و حالا جزئیات و نمای داخلی این خودرو به نمایش گذاشته شده‌است.

 

ابتدا به بررسی کابین این خودرو می‌پردازیم، اتاق جنسیس G90 برای مشتریانی که علاقه دارند فرمان را در دست خود بگیرند و کسانی که به خودرو خودران علاقه دارند طراحی شده است. این کابین شیک‌تر و البته مجلل‌تر از مدلی قبلی جنسیس G90 به نظر می‌رسد. جنسیس در مورد ارائه جزئیات بسیار محتاط است، اما رانندگان پشت فرمان دو پره این اتومبیل خود را در حال نمایشگر جدید و یکپارچه خودرو می‌بینند. این نمایشگر بزرگ از یک نمایشگر 12.3 اینچی برای نشان دادن ابزار و نمایشگر دیگر 12.3 اینچی برای نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی تشکیل شده است.

 

سیستم اطلاعات و سرگرمی درست در بالای سیستم کنترل تهویه مطبوع دیجیتال جنسیس G90 و دریچه‌های هوای باریک قرار دارد که این تصور را در مشتری ایجاد می‌کند که پهنای داشبورد را در بر گرفته است. کنسول مرکزی این مدل از جنسیس از شیشه و آلومینیوم استفاده می‌کند.

 

خریداران جنسیس G90 از تزئینات چوبی بهره می‌برند. این شرکت می‌گوید با استفاده از روش جدیدی ساخته شده‌است که تاثیر آن بر محیط زیست با بازیافت کاغذهای باطله روزمره از جمله روزنامه‌ها ساخته شده است. داشبورد با یک منبت فلزی به تکنیک سنتی کره‌ای سنگگام و با قرار دادن دو خط الگوی ماتریس G روی این سطوح فلزی واقعی حس قدرت خودرو را به اوج می‌رساند.

 جنسیس G90 از سیستم صوتی بنگ و اولوفسن با 23 بلندگو برخودار است. این مدل همچنین از دو سانروف پانوراما برخوردار است که نور محیطی را در اختیار قرار داده و به صورت جداگانه نیز قابل کنترل هستند.

 

علاوه بر این جنسیس G90 اولین ساخته این خودروساز کره‌ای است که به سیستن رایحه مطبوع مجهز شده است. این خودرو می‌تواند همزمان دو کارتریج را در خود جای داده و این امکان وجود دارد تا نوع و شدن رایجه از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو و همچنین از طریق کنترلر لمسی صندلی عقب کنترل کرد. این شرکت در مورد بوی پخش شده از سوی این کارتریج‌ها اطلاعاتی نداده اما اسامی آن شامل The Driver's Awakening، The Great Outdoors و My Favorite Place است

 

از دیگر نکات برجسته جنسیس G90 می‌توان به پرده‌ها و صندلی‌های جلوی آرام‌بخش این اتومبیل اشاره کرد که دارای ده سلول هوا در پشتی صندلی و همچنین دو سلول هوا در بالشتک آن گفت. این صندلی‌ها چهار نوع ماساژ شامل تمام بدن، کمر، لگن و بالاتنه را ارائه می‌کند و دو گزینه مدت زمان و قدرت ماساژ برای صندلی‌ها قابل تنظیم است.

 

البته در مورد صندلی‌های عقب جنسیس G90 همه چیز ناامید کننده نیست چون یک صندلی VIP در سمت راست خودرو تعبیه شده است. این صندلی خاص دارای سیستم گرمایش، تهویه و همچنین زیرپایی است. صندلی‌های عقب همچنین دارای فضایی برای قرار دادن مجلات و کتاب‌ها در ناحیه ستون C خودرو پیش‌بینی شده است.

 سرنشینان صندلی عقب نیز از نمایشگر لمسی 8 اینچی دستی بهره برده و آن‌ها را قادر می‌سازد تا صندلی‌‌ها، سیستم کنترل تهویه، موقعیت پرده و روشنایی را تنظیم کنند.

 

از فضای داخلی خودرو که بگذریم، جنسیس تایید کرده که جنسیس G90 از پیشرانه 3.5 لیتری V6 استفاده کرده و جعبه دنده آن 8 سرعته اتوماتیک است. این مشخصات مربوط مدلی است که به بازار ایالات متحده عرضه می‌شود اما نسخه کره‌ای که برای بازار داخلی این مدل طراحی شده از پیشرانه تویین توربو 3.5 لیتری V6 بهره می‌برد که 375 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاور آن معادل 530 نیوتن‌متر است. به نظر می‌رسد پیشرانه دیگر این اتومبیل همانی است که برای G80 استفاده شده و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.

 

پرچمدار باز طراحی شده جنسیس به لطف سیستم تعلیق الکترونیکی پیش نمایشی که از دوربین جلو برای تشخیص شرایط جاده و نواقص ارائه می‌کند نوید یک سواری نرم را می‌دهد. جنسیس G90 دارای سیستم تعلیق بادی چند محفظه با سه تنظیمات مختلف است که از جمله آن می‌توان به تنظیمات بالا اشاره کرد که خودرو را 25 میلی‌متر بالا می‌برد.

 

این سیستم تعلیق همچنین به سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودرو در شیب تند قرار دارد را ارائئه کرده و وقتی این اتفاق می‌افتد، قسمت جلویی بالا رفته تا از آسیب آن جلوگیری شود.

 از دیگر ویژگی‌های این خودروی لوکس کره‌ای می‌توان به سیستم فرمان چرخ‌های عقب اشاره کرد که در زمانی مانند پارک خودرو را 4 درچه بچرخند. در سرعت‌های بالا نیز چرخ‌های عقب تا دو درجه قابلیت چرخش دارند. این سیستم باعث می‌شود تا چابکی و پایداری خودرو در پیچ‌ها حفظ شده و شعاع گردشی مشابه یک سدان سایز متوسط را در اختیار خریدار قرار دهد.

 

در نهایت، جنسیس G90 از سیستم ترمز قابل تنظیم استفاده کرده که به راننده اجازه می‌دهد بین سه حالت مختلف حق انتخاب داشته باشد. یکی از این حالت‌ها به عنوان حالت راننده شناخته می‌شود و احتمالا به توقف‌های آرام کمک می‌کند.

 یکی از فناوری‌هایی که جنسیس برای این پرچمدار خود در نظر گرفته استدستگیره در خودکار است که با نزدیک شدن راننده به طور خودکار در را باز می‌کند. همچنین می‌توان در راننده را طوری برنامه‌ریزی کرد که بعد از فشار دادن پدال ترمز به طور خودکار بسته شود.

 

درهای جنسیس G90 به سیستم دیجیتال KEY2 مجهز شده که به مالکان این امکان را می‌دهد تا زمانی که گوشی آن‌ها نزدیک است خودرو را باز کنند.

 پس از ورود به خودرو رانندگان می‌توانند خودرو را با استفاده از این سیستم روشن کنند. این سیستم همچنین مجهز به سیستم هویت اثر انگشت بوده و تنظیمات شخصی را اعمال کند و می‌تواند تنظیمات مختلف رانندگی را با حس اثر انگشت تشخیص دهد.

 

از دیگر ویژگی‌های فنی می‌توان به پشتیبانی از به‌روزرسانی Hands On Detection اشاره کرد. این سیستم کمک می‌کند تا به دقت تشخیص دهد که راننده چه زمانی فرمان را در دست گرفته و باید هشدارهای غیر ضروری را حذف کند.

 جنسیس G90 باز طراحی شده قرار است سال آینده به بازار عرضه شده و به عنوان مدل 2023 وارد آمریکا شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه