شبکه‌های اجتماعی

بستیون T55 رونمایی شد
اتومبیل فارسی - بستیون T55

کراس‌اوور جدید FAW

 

گروه خودروسازی FAW از جدود سه سال پیش زیرشاخه جدیدی را با مان بستیون ایجاد کرد و از آن زمان تا کنون در حال توسعه کراس‌اوورهایی با اندازه متفاوت برای این برند است. از آن زمان مدل‌های T99، T77 و T33 به بازار عرضه شده‌ است و حالا نوبت به معرفی کراس‌اوور جمع و جور این برند با نام بسیتون T55 شده تا چهارگانه کراس‌اوورهای این برند تکمیل شود. بستیون T55 بر پایه زبان طراحی جدید این گروه شکل گرفته که سال گذشته با یک خودروی مفهومی به نام فاو بستیون B2 کانسپت به نمایش گذاشته شد. که المان‌های اصلی آن چراغ‌هایی است که روزتاب‌های آن شکل نیش است و یک جلوپنجره افقی پهن دارد که به وضوح متاثر از خودروهای امروزی کادیلاک طراحی شده است.

 

     بخوانید -> بستیون B70 رونمایی شد


بستیون T55 را می‌توان از نظر اندازه در ردیف خودروهایی مانند پژو 3008، اوپل گرندلند X و چری تیگو 7 پرو قرار داد. طول عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4437، 1850 و 1625 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2650 میلی‌متر می‌رسد و در نسخه پایه برای آن از رینگ‌های 18 اینچی استفاده می‌شود. بستیون T55 بر پایه پلتفرم ماژولار MFA طراحی شده و که تنها برای خودروهای سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو از ساده ترین نسخه سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب استفاده بهره می‌برد.


نمای داخلی بستیون T55 پیرو سبک این روزها طراحی شده و یک پنل که دو نمایشگر 12.3 اینچی در آن جانمایی شده، برای این خودرو تعبیه شده، اما همچنان تعدادی کلید فیزیکی و یک کلید دوار برای کنترل سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. مجهزترین نسخه از بستیون T55 با تودوزی چرمی، تنظیم الکتریکی صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما و سیستم ترمز اتوماتیک همراه شده است.


بستیون T55 مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که توان تولید 169 اسب بخار را دارد و با یک جعیه دنده 7 سرعته دو کلاچ تر همراه شده است. این اتومبیل تنها به صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود و نسخه 4×4 حتی در برنامه تولید آن نیز قرار ندارد. با این خودرو می‌توان به بیشینه سرعت 190 کیلومتر بر ساعت رسید.


از همین حالا می‌توان بستیون T55 را در بازار چین با قیمت 16000 دلار تهیه کرد. بستیون که ادامه دهنده راه بسترن است، از زمان خروج آمریکا از برجام بازار ایران را ترک کرده و تنها به تعهدات گذشته خود پایبند بوده، اما هیچ محصول تازه‌ای از این برند برای بازار ایران آماده نشده و معلوم نیست محصولات جدید این شرکت چه زمانی و توسط چه شرکتی وارد بازار ایران خواهد شد. با این حال بازارهای دیگری مانند روسیه، به عنوان مقصد صادراتی این خودرو همچنان پابرجا است.

 

نظر دهید


در همین زمینه