شبکه‌های اجتماعی

استفاده از سیستم هیبریدی خودروهای تویوتا در GAC ترامپچی GS8
Automobile Farsi - 2022 GAC Trumpchi GS8

پلت‌فرم ماژولار GAC روی نسل دوم ترامپچی GS8


GAC سال 2016 بعد از عرضه ترامپچی GA8 سدان از مدل شاسی‌بلند خود GAC ترامپچی GS8 برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد. حالا پس از حدود پنج سال به نظر می‌رسد نسل دوم این اتومبیل در راه است، زیرا تصاویر نمونه اولیه آن با پوشش استتاری در محافل رسانه‌ای چینی منتشر شده است.


GAC ترامپچی GS8 در نسل دوم به نظر می‌رسد همان چراغ‌های نسل اول خود را به ارث برده است، چراغ‌هایی که چهره GAC ترامپچی GS8 را خشن‌ کرده است. حتی با وجود پوشش استتاری برای این اتومبیل به نظر می‌رسد بدنه آن دچار تغییر نسبتا زیادی شده است، تغییر در خط و خطوط دیواره‌های کناری اتومبیل و همچنین آینه‌های کناری به جای انتهای شیشه روی در نصب شده و به نظر می‌رسد قد GAC ترامپچی GS8به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.


نسل دوم GAC ترامپچی GS8 به نوعی به معماری پلت‌فرم ماژولار شرکت GAC سفر کرده و بر اساس پلت‌فرم متفاوت نسبت به نسل اول خود طراحی و ساخته شده‌است. پلت‌فرمی که دو سال پیش و با معرفی شاسی‌بلند دیگر GAC به بازار معرفی شد. در سال 2019 نیز نسل دوم GAC ترامپچی GS4 بر اساس پلت‌فرم ماژولار GAC معرفی شد.


علاوه بر نوع طراحی انتخاب شده و پلت‌فرم آن به نظر می‌رسد که در نسخه هیبریدی GAC ترامپچی GS8 از سیستم THS استفاده شده است. سیستم THS در واقع سیستم هیبریدی شرکت تویوتا است که از یک تغییر دهنده الکترومکانیکی بهره می‌برد که سیستمی کاملا آشنا برای اتومبیل‌های هیبریدی تویوتا و لکسوس است.
GAC به عنوان شریک تجاری تویوتا در بازار چین محسوب شده و سرمایه‌گذاری مشترکی برای بازار پر جمعیت‌ترین کشور دنیا انجام داده‌اند که این بدان معناست که استفاده از سیستم خودروهای هیبریدی تویوتا در GAC ترامپچی GS8 کاملا قانونی بوده و این تازه اولین مدل از محصولات این شرکت است که از این سیستم بهره خواهد برد.


هرچند مشخصات فنی نسل دوم شاسی‌بلند قدرتمند در حال تست GAC ترامپچی GS8 اعلام نشده، اما نسل اول این اتومبیل از پیشرانه بنزینی دو لیتری توربو با قدرت 201 اسب‌بخار برخوردار بود که با گیربکس شش سرعته جفت و جور می‌شد.
با توجه به این که هنوز از عرضه نسل اول GAC ترامپچی GS8در بازارهای خارج چین همچون روسیه یک سال و نیم نگذشته است؛ به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی شرکت خودروسازی گوانگژو GAC برای عرضه نسل جدیدی از این اتومبیل به بازار چین جدی است و باید به زودی منتظر مراسم رونمایی یک ترامپچی جدید باشیم.

 

نظر دهید


در همین زمینه