شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Songsang SS Dolphin
معرفی Songsang SS Dolphin

 

خودرویی که مشاهده می‌کنید Songsang SS Dolphin نام دارد و همانطور که واضح است بر پایه شورولت کوروت C1 1958 توسعه پیدا کرده و ساخت آن نیز توسط BYD انجام می‌شود. از آنجا که Songsang مجوز تولید خودرو در چین را ندارد از این رو ساخت آن به BYD سپرده شده و از نظر قانونی نیز یکی از محصولات این شرکت به حساب می‌آید و باید از لوگو BYD استفاده کند.


Songsang خارج از پکن در سال 2000 تاسیس شد و طی این سالیان آنها رویدادهای تیونینگ بسیاری را برگزار کردند. آنها در کنار خودروهای آمریکایی، چندین هارلی دیویدسون را به صورت چشمگیر بازسازی و تیونینگ کرده‌اند. این افراد به شدت به محصولات آمریکایی علاقه داشتند تا جایی که با الهام از شورولت کوروت C1، SS Dolphin را معرفی و در سال 2020 آن را به نمایش گذاشتند. این خودرو ابتدا 83000 دلار قیمت گذاری شد اما بعد قیمت آن به 97000 دلار رسید.


پلتفرم، قوای محرکه، نرم‌افزار و سخت افزار توسط BYD تولید و تهیه شده و Songsang تنها بدنه را طراحی کرده است. SS Dolphin بر روی پلتفرم PHEV این شرکت توسعه پیدا کرده و از پیشرانه 1.5 لیتر توربو و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. نیرو بخش موتور الکتریکی باتری 16 کیلووات ساعت است که به صورت فول شارژ تنها بُرد 100 کیلومتر را تامین می‌کند. حداکثر خروجی ترکیبی این قوای محرکه 315 اسب‌بخار قدرت و 535 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های منتقل می‌شود. با چنین اعدادی SS Dolphin برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 5.9 ثانیه زمان نیاز دارد.


از نظر ابعاد، کوروت بی‌وای‌دی، 4855 میلی‌متر طول، 1900 میلی‌متر عرض، 1431 میلی‌متر ارتفاع و 2700 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. این خودرو تنها محصول این شرکت نیست زیرا در سال 2021 آنها SS Summer را بر پایه فولکس واگن ترنسپورتر T1 معرفی کردند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه