شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورولت کوروت ZR1
 از تحسین‌شده‌ترین خودروهای آمریکایی امسال

 شورولت کوروت ZR1 حتی با وجود اینکه هنوز برای فروش عرضه نشده است بدون شک یکی از تحسین‌شده‌ترین خودروهای آمریکایی امسال است. این خودرو با قوای محرکه پرقدرت خود توجه تیونرهای معروف را به خود جلب کرده است. تیونر معروف هنسی از حالا در حال فکر کردن به تقویت قوای محرکه موتور V8 تویین توربو ZR1 است.

موتور استاندارد کوروت ZR1 معادل 1064 اسب بخار قدرت دارد و قادر است به حداکثر سرعت 346 کیلومتر در ساعت برسد. اما این ارقام از نظر جان هنسی که معروف به سریع‌تر کردن ماشین‌های سریع است، کافی نیست.
او اخیراً در مصاحبه‌ای از تیم کوروت تمجید کرد. خالق ونوم F5 همچنین در مورد برنامه‌هایش برای کوروت ZR1 صحبت کرد. او گفت: "ما قصد داریم ZR1 را به حدود 1200 اسب بخار ارتقا دهیم. این خبر را در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد، اما مطمئناً کوروت ZR1 را تغییر خواهیم داد و این ماشین شگفت‌انگیزی خواهد بود."

بنابراین، خودرویی که از قبل بسیار سریع است، پس از کار هنسی روی آن، حتی سریع‌تر خواهد شد. وی همچنین در مورد شعار شورولت برای کوروت ZR1 یعنی "قدرتمندترین V8 که تاکنون توسط یک خودروساز آمریکایی تولید شده است"، اظهار نظر کرد.
ونوم F5 معادل 1817 اسب بخار قدرت دارد، اما هنسی تفاوت عمده‌ای بین این دو خودرو قائل است. هنسی می‌گوید: "ما سالانه 12 خودرو تولید می‌کنیم، و زمانی که کوروت ZR1 به تولید انبوه برسد، صدها یا حتی هزاران دستگاه تولید خواهد کرد. بنابراین، فکر می‌کنم منصفانه است که بگویند آنها قدرتمندترین موتور ساخت آمریکا را دارند که حجم تولید بالایی دارد. ما حجم تولید کمی داریم. بنابراین فکر می‌کنم این تفاوت مهمی خواهد بود."

 

AutomobileFa ZR1 3 14030524

 

مشخصات فنی شورولت کوروت ZR1

در قلب شورولت کوروت ZR1 یک موتور V8 سوپرشارژ قرار دارد که مقدار عظیم 1064 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو ZR1 را در زیر 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. آیرودینامیک پیشرفته ZR1 شامل یک اسپویلر عقب بزرگ است که نیروی پایین‌بر قابل توجهی برای پایداری در سرعت بالا تولید می‌کند. ترمزهای سرامیکی کربنی کاهش سرعت سریع در سرعت‌های بالا را تضمین می‌کنند. ZR1 فقط یک ماشین نیست؛ بلکه یک ماشین دقیقاً مهندسی شده است که برای تسلط بر پیست مسابقه و جاده‌های باز طراحی شده است.

 

AutomobileFa ZR1 2 14030524

نظر دهید


در همین زمینه