شبکه‌های اجتماعی

داچیا بیگستر کانسپت، پرچم‌دار جدید داچیا معرفی شد
Automobile Farsi - 2025 Dacia Bigster Concept

شاسی بلند بزرگ داچیا برای 2025


سال‌ها این شایعه در جریان بود که داچیا قصد دارد یک خودروی شاسی بلند بزرگ‌تر از داستر به عنوان پرچم‌دار محصولات خود معرفی کند، سرانجام این شایعه به واقعیت پیوست و داچیا به صورت رسمی مدل مفهومی بیگستر را معرفی کرد.


بر اساس نقشه راهی که رنو به تازگی‌ منتشر کرده، دو محصول در سگمنت B در سال‌های 2022 و 2024 به سبد محصولات داچیا اضافه می‌شود و سپس دومین SUV این شرکت پس از داستر در سال 2025 عرضه خواهد شد.


با طول 4.6 متر، داچیا بیگستر از نظر اندازه در برابر اشکودا کودیاک 4697 میلی‌متر قرار می‌گیرد که چیزی حدود 28 سانتی‌متر از نسل دوم داستر کشیده‌تر است. در نتسجه به نظر می‌رسد داچیا بیگستر فضای داخلی بسیار جاداری داشته باشد و بر اساس شایعاتی که پیش از این منتشر شده، احتمالا عرضه آن به صورت سه ردیف نیز وجود دارد. البته این گزینه هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


سایه‌ نمای کلی داچیا بیگستر، اختلاف زیادی با داستر ندارد، اما اط نظر طراحی می‌توان گفت شبیه به هیچ یک از محصولات کنونی داچیا نیست. فرم Y مانند چراغ‌های جلو هر چند چندی پیش در نسل جدید لوگان معرفی شده بود، اما اینجا در بیگستر کانسپت شکلی آینده‌نگرانه به خود گرفته است. قطعه‌های برجسته و پف داری که در قسمت پایینی خودرو استفاده شده، از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و در کنار خطوط شارپ و حجم‌پردازی‌های جذاب، چهره‌ای عضلانی به داچیا بیگستر بخشیده است. مگر این که داچیا ما را غافلگیر کند و در این چهار سال که به تولید بیگستر باقی مانده، جذابیت‌های ظاهری آن را به حداقل برساند.


الخاندرو مزونرو رومانوس، مدیر طراحی داچیا که چند ماه است به این شرکت پیوسته، می‌گوید: « داچیا بیگستر کانسپت، نماد تحول برند داچیا است.» به عقیده او: « این خودرو ثابت می‌کند در دسترس بودن هیچ تضادی با جذاب بودن ندارد. ما در داچیا به این موضوع باور داریم و این خودرو این موضوع را ثابت می‌کند.»


داچیا بیگستر بر پایه پلتفرم CMF-B ساخته خواهد شد که با نسل جدید لوگان و ساندرو، رنو کلیو و کپچر و نیسان جوک مشترک است. فهرست موتورهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، در آینده معرفی خواهد شد، اما احتمالا موتورهای بنزینی متنوع در کنار یک پیشرانه هیبریدی برای داچیا بیگستر ارائه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه