شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید لوگان، ساندرو و ساندرو استپ‌وی معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید داچیا لوگان و ساندرو

طراحی مدرن‌تر، ایمنی بیش‌تر و پیشرانه‌های جدید

داچیا به طور کامل جزئیات و اطلاعات مربوط به نسل جدید ساندرو و لوگان را منتشر کرد.

 

نسل سوم ساندرو و لوگان بر اساس یک پلتفرم کاملاً جدید موسوم به معماری CMF، طراحی مدرن و به روز، پیشرانه و سیستم انتقال قدرت جدید و همچنین امکانات بیش‌تر ایمنی و رفاهی وارد میدان رقابت شده است. جالب اینجا است که داچیا هیچ اشاره‌ای به نسل جدید لوگان MCV استیشن نکرده است و این می‌تواند دو معنی داشته باشد، یا دیگر قصد تولید نسخه استیشن لوگان را ندارد و یا این نسخه در آینده معرفی خواهد شد. 

داچیا ساندرو هاچ‌بک که محبوب‌ترین مدل داچیا در بازارهای اروپایی است، اکنون  پویایی بیش‌تری به لطف تغییرات اعمال شده در شیب جلو پنجره، تغییر در خط سقف و ویل‌آرچ‌ها (قوس گلگیرها در اطراف چرخ‌ها) دارد. نسخه استپ‌وی ساندرو جدید دارای 41 میلی‌متر فاصله بیش‌تر از سطح زمین، روف رک‌های ماژولار، رکاب‌ها و نوارهای محافظ ویل‌آرچ مشکی و طرح متفاوت جلوپنجره در قیاس با نسخه هاچ‌بک است. نسل جدید داچیا لوگان به دلیل افزایش 36 میلی‌متری در فاصله بین دو محور، دارای طول کلی بیش‌تری نسبت به قبل است. علاوه بر این، استفاده از چراغ‌های LED با طرح Y شکل نیز به امضایی در نسل جدید لوگان و ساندرو تبدیل شده است.

 

آلبوم تصاویر نسل جدید داچیا لوگان (رنو لوگان)

 

در داخل کابین، داچیا یک داشبورد جدید با ارگونومی بهتر، مواد اولیه با کیفیت بالاتر، سیستم‌های جدید سرگرمی همراه با نمایشگر لمسی 8 اینچی با قابلیت همگام‌سازی با تلفن همراه و صندلی‌های جدید را برای نسل جدید لوگان و ساندرو در نظر گرفته است. در کنار این موارد، حال سرنشینان فضای بیش‌تری را داخل کابین و صندوق عقب در اختیار دارند. به عنوان مثال فضای پای سرنشینان عقب 42 میلی‌متر بیش‌تر شده و حجم صندوق عقب نیز با رشد 18 لیتری به 528 لیتر در لوگان رسیده است. حجم صندوق عقب نسل جدید ساندرو 328 لیتر اعلام شده است و برای دسترسی راحت‌تر به فضای بار، ارتفاع لبه صندوق عقب 19 میلی‌متر کاهش یافته است. لوگان جدید همچنین دارای یک شبکه تقسیم کننده فضای بار متشکل از چهار صفحه قابل جابجایی است که صندوق عقب را به چهار فضای جداگانه در اندازه های مختلف تقسیم می کند. 

بسته به نسخه انتخابی، نسل جدید ساندرو و لوگان امکانات دیگری همچون هولدر گوشی موبایل (نگه‎‌دارنده گوشی موبایل)، اتولایت، کلیدهای تنظیم محدود کننده سرعت و کروز کنترل روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جدید با نمایشگر دیجیتال، ترمز پارک برقی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، برف پاک‌کن‌های اتوماتیک شیشه جلو اتومبیل را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در کنار این امکانات، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف برقی نیز از آپریل 2021 در دسترس خواهد بود که ابتدا در لوگان و سپس در ساندرو و ساندرو استپ‌وی عرضه خواهد شد.

 

آلبوم تصاویر نسل جدید داچیا ساندرو (رنو ساندرو)

 

نسل جدید داچیا لوگان و ساندرو همراه با دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دوگانه سوز LPG راهی بازار خواهد شد. گزینه اول، یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری تنفس طبیعی با کد SCe 65 است که همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود. نسخه بعدی یک نمونه 3 سیلندر یک لیتری توربوشارژ با کد TCe 90 است که همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا CVT روانه بازار خواهد شد. و سرانجام نسخه سوم،یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری توربوشارژ با کد Eco-G 100 که قابلیت کار با بنزین و LPG را دارا است و همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به فروش می‌رسد.

 

لازم به ذکر است که پلتفرم جدیدCMF ایمن‌تر و مستحکم‌تر از قبل بوده و امکان عرضه تجهیزاتی چون سامانه‌های ایمنی فعال، ترمز اضطراری، سیستم تماس اضطراری eCall، هشدار نقطه کور، سامانه کمکی پارک و سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی را فراهم خواهد کرد.

 

آلبوم تصاویر نسل جدید داچیا ساندرو استپ‌وی (رنو ساندرو استپ‌وی)

 

نظر دهید


در همین زمینه