شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو آرکانا
همراه با لوگو جدید

 

رنو آرکانا که بسته به بازار‌های هدف نام آن به مگان کانکوئست و رنو XM3 تغییر می‌کند، جز اولین کراس‌اوورهای کوپه بازار اروپا بود که حالا پس از سه سال، فیس لیفت میان چرخه‌ای دریافت می‌کند. مدل قبل از فیس لیفت آرکانا توانست فروش 163 هزار دستگاه در اروپا و مجموعا 240 هزار دستگاه در کل را به دست بیاورد.


آرکانا 2024 جز آخرین نمونه‌های رنو محسوب می‌شود که از لوگو جدید این شرکت بهره می‌برد. بسته به تریم انتخابی، لوگو رنو آرکانا مشکی، کروم ساتن و یا کروم تیره خواهد بود. لاین آپ مدل 2024 ساده‌تر شده و حالا تریم‌های Evolution, Techno, Esprit Alpine موجود هستند که آخری جایگزین نمونه RS Line شده است.


تریم بالارده اسپریت الپین از رینگ‌های 19 اینچ دو رنگ با نشان Alpine و جلوپنجره به روز شده نسبت به RS Line بهره می‌برد. برای شناسایی بهتر این تریم، روی گلگیرهای جلو نیز بج الپین قرار می‌گیرد. کابین رنو آرکانا با دوخت سفید، آبی و قرمز تزئین شده که بر روی درها و داشبورد دیده می‌شود. جنس کابین از جیر مصنوعی و چیزی که رنو به عنوان Eco Tep معرفی می‌کند تشکیل شده که 10 درصد آن از مواد دوستدار محیط زیست شکل گرفته است.


هیچ تغییری در قوای محرکه رنو آرکانا صورت نگرفته و خریداران همچنان می‌توانند از بین گزینه بنزینی 4 سیلندر 1.3 لیتر توربو و چهار سیلندر 1.6 لیتر هایبرید یکی را انتخاب کنند. نمونه اول 140 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند در حالیکه نمونه دوم رنو آرکانا 160 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب نمونه ضعیف‌تر 9.8 و نمونه قدرتمندتر 9.1 ثانیه خواهد بود.


آرکانا هایبرید از پیشرانه 1.6 لیتر تنفس طبیعی بنزینی با 94 اسب‌بخار قدرت و موتور الکتریکی 36 کیلووات بهره می‌برد که مجموعا 145 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. نیرو بخش موتور الکتریکی باتری 1.2 کیلووات ساعت است که خریداران می‌توانند در 80 درصد مسیرهای شهری تنها از آن استفاده کنند. شتاب اولیه این نمونه 10.8 ثانیه اعلام شده که با توجه به وزن 1435 کیلوگرم آن که 100 کیلو سنگین‌تر است طبیعی به نظر می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه