شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید تویوتا لندکروزر با مدل 2022 معرفی شد
اتومبیل فارسی - تویوتا لندکروزر 2022

در دو نسخه بنزینی و دیزلی

 

 

تویوتا به طور رسمی نسل جدید شاسی‌بلند محبوب و آفرودی لندکروزر را از طریق صفحه یوتیوب خود برای بازار خاورمیانه معرفی کرد. تویوتا می‌گوید در‌ تولید این مدل که با کد ۳۰۰ شناسایی می‌شود چند هدف مهم را دنبال کرده است. دوام، ادامه مسیر محبوبیت نسل‌های قبلی، قابلیت اطمینان بالا، سواری مطلوب و البته قابلیت عبور از هر جاده و مسیری.

 

در همین ابتدای عرضه، تویوتا اعلام کرده است که خبری از عرضه نسل جدید تویوتا لندکروزر در بازار ایالات متحده آمریکا نخواهد بود و احتمالا لکسوس LX جدید که بر پایه لندکروزر ۳۰۰ توسعه داده خواهد شد بهذجای لندکروزر وارد بازار آمریکا می‌شود.

 

AutomobileFarsi 2022 Toyota Land Cruiser LC300 11

 

طراحی کلی و پلتفرم

تویوتا در ساخت نسل جدید لندکروزر سعی کرده است تا فرم کلی بدنه این شاسی‌بلند بزرگ را حفظ کند. البته به عقیده بسیاری طراحی لندکروزر ۳۰۰ همانند برخی دیگر از محصولات تویوتا چندان زیبا نیست و به عقیده برخی دیگر این طرح بسیار نزدیک به طراحی محصولات کادیلاک است.

 

سوای این مباحث، تویوتا نسل جدید لندکروزر را بر اساس پلتفرم جدید GA-F توسعه داده است. این پلتفرم منطبق بر معماری TNGA تویوتا ساخته شده و باعث کاهش جرم ۲۰۰ کیلوگرمی لندکروزر جدید نسبت به نسخه قبلی و همچنین نزدیک‌تر شدن مرکز ثقل خودرو به زمین شده است که این مساله باعث پایداری بهتر خودرو خواهد شد.

پیش‌بینی شده است یک نمونه از لندکروزر جدید با پرفرومنس فنی بالاتر با نام GR نیز عرضه خواهد شد که تویوتا اطلاعات دقیقی از آن منتشر نکرده است.

 

تویوتا پیش از رونمایی رسمی لندکروزر جدید، این محصول را در اختیار بسیاری از رانندگان حرفه‌ای از جمله رانندگان رالی داکار قرار داده تا از عملکرد سیستم تعلیق و انتقال قدرت این شاسی‌بلند در مسیرهای مختلف مطمئن شود.

 

اندازه‌های لندکروزر جدید

طول، عرض، فاصله بین دو محور و زاویه ورود و خروج نسل جدید تویوتا لندکروزر بسیار به نسل قبلی نزدیک است. لندکروزر ۳۰۰ دارای ۴۹۹۰ میلی‌متر طول، ۱۹۸۰ میلی‌متر عرض، ۲۸۵۰ میلی‌متر فاصله دو محور و زوایای ورود و خروج به ترتیب ۳۲ و ۲۴ درجه است.

 

 

فضای داخل کابین و تجهیزات

در فضای داخل کابین لنکروزر نیز طرحی ساده و‌ کاربردی دیده می‌شود. به نظر می‌رسید که با استفاده از صفحه نمایش بزرگ، حجم کلیدهای فیزیکی استفاده شده کاهش چشمگیری یابد اما تویوتا برای راحتی بیش‌تر راننده در زمان رانندگی در مسیرهای خارج‌ جاده‌ای و برای تمرکز بیش‌تر ترجیح داده است که همچنان از کلیدهای فیزیکی استفاده کند.

 

استفاده از نشانگرهای سنتی پشت فرمان، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، گرمکن و تهویه صندلی‌ها، سیستم صوتی JBL و در نظر گرفتن ۴ حالت سبک و ۴ حالت سنگین برای سامانه انتقال قدرت از دیگر ویژگی‌های لندکروزر جدید است.

 

AutomobileFarsi 2022 Toyota Land Cruiser LC300 22

 

سامانه‌های پیشرفته ایمنی و کمکی راننده

تویوتا پیش از رونمایی رسمی لندکروزر جدید، این محصول را در اختیار بسیاری از رانندگان حرفه‌ای از جمله رانندگان رالی داکار قرار داده تا از عملکرد سیستم تعلیق و انتقال قدرت این شاسی‌بلند در مسیرهای مختلف مطمئن شود.

 

در کنار تغییراتی که تویوتا در نسل جدید لندکروزر اعمال کرده است تا عملکرد فنی خودرو بهبود یابد، سامانه بهبود یافته پویای تعلیق که در لندکروزر ۳۰۰ به صورت الکترونیکی و هوشمند کنترل شده و با نام E-KDSS شناسایی می‌شود تاثیر بسیار زیادی در قابلیت‌های خارج جاده‌ای لندکروزر داشته است.

عملکرد سیستم E-KDSS را باید در برقراری ارتباط بین محور های عقب و جلو برای رسیدن به بالاترین سطح پایداری و در کلیه مسیرهای هموار و آفرودی دانست. اساس کار این سیستم بر اساس نیروی هیدرولیک و استفاده از سیلندر های هیدرولیکی در محور عقب و جلو است.

 

زمانی که خودرو در حال عبور از پیچ‌ها یا پستی پ بلندی‌هایی است که باعث جدا شدن یک چرخ از سطح زمین شده و یا تماس یک چرخ را با زمین کاهش می دهد، این سیستم به کمک سنسور های خود و با استفاده از سیلندرهای هیدرولیکی قرار گرفته بر روی میله‌های ضد غلتش هر چرخ، با اعمال فشار به سمت چرخی که از زمین فاصله گرفته است، سعی در رساندن آن به زمین و کم کردن این فاصله می‌کند به نحوی که در عبور از یک مسیر، خودرویی که دارای این سیستم است کم‌تر دچار جدا شدن چرخ از زمین می‌شود و یا حداقل چرخ‌ها آن در عبور از پستی و بلندی‌ها، فاصله کمتری تا زمین پیدا می‌کنند.

 

سامانه پیشرفته ایمنی موسوم به Toyota safety Sense که تویوتا در نسل جدید لندکروزر استفاده کرده است قابلیت شناسایی خودروها، دوچرخه سواران و عابران پیاده را حتی در زمان عبور از تقاطع‌ها دارا است و می‌تواند به خوبی از بروز تصادفات جلوگیری کند.

 

AutomobileFarsi 2022 Toyota Land Cruiser LC300 9

 

قوای محرکه و انتقال قدرت

در بخش قوای فنی، همانطور که پیش‌تر نیز گفته شده بود تویوتا قصد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر قبلی را در لندکروزر جدید ندارد. برای لندکروزر ۳۰۰ دو پیشرانه ۶ سیلندر V شکل در نظر گرفته شده است.

 

نمونه اول بنزینی توربوشارژ با حجم ۳.۵ لیتر است که توانایی تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

نسخه دوم یک موتور ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو دیزل است که توان خروجی آن ۳۰۴ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز به ۷۰۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه بنزینی رقم حیرت آور ۶.۷ ثانیه اعلام شده است.

 

به گفته تویوتا، هر دو پیشرانه جدید تا ۱۰ درصد آلایندگی کم‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی تولید کرده و همراه با جعبه‌دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.

در تابستان سال جاری، نسل جدید لندکروزر در اکثر بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه