شبکه‌های اجتماعی

اکسید برای دیفندر رقیب می‌تراشد
Automobile Farsi - Exeed hardcore SUV

در پی استقبال چینی‌های از شاسی‌بلندهای آفرودر

 

رونمایی تانک 300 در چین موجب شد بسیاری از مشتری‌های چینی به خرید خودروهای شاسی‌بلند با قابلیت‌های آفرودی ترغیب شوند. بیدار شدن مشتریان این بخش از بازار، خودروسازهای چینی دیگر را هم ترغیب کرد تا محصولی در این بخش از بازار معرفی کنند. چند روز پیش، رسانه‌های محلی چین تصاویری از رندرهای یک شاسی بلند دو در با برند اکسید (Exeed) منتشر کردند. اکسید از زیر مجموعه‌های گروه چری است که که محصولات لوکس این شرکت را تولید می‌کند. اگرچه هنوز منابع رسمی تولید خودرویی با این ویژگی‌ها را اعلام نکرده‌اند، اما این رندرها احتمال معرفی چنین خودرویی را افزایش می‌دهد.


بر اساس آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، شاسی بلند جدید اکسید احتمالا دو در خواهد بود و طراحی آن صرف نظر از این که به خاطر قرار گیری در چنین سگمنتی، خودروهایی مانند لندروور دیفندر و نسل دوم سانگ یانگ کوراندو را تداعی می‌کند، به خوبی توانسته المان‌های منحصر به فرد خود را خلق کند.

 

AutomobileFarsi Exeed hardcore SUV 2


شاید بد نباشد یادآوری کنیم که چند ماه پیش، جتور، زیرمجموعه دیگر چری از یک کانسپت آفرودی به نام جتور TX رونمایی کرد. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، جتور TX از سال 2023 وارد مرحله تولید انبوه می‌شود. جتور اعلام کرده در این خودرو از موتورهای درون‌سوز و الکتریکی استفاده خواهد کرد.همچنین سیستم‌ چهار چرخ محرک مکانیکی و الکتریکی در این خودرو به کار گرفته خواهد شد. با توجه به این که جتور TX بر پایه پلتفرمی بسیار منعطف طراحی شده، می‌توان پیش‌بینی که کرد چری در SUV جدید اکسید نیز همان پلتفرم استفاده کند. با این حال هنوز هیچ چیز در مورد این خودرو قطعی نیست و باید تا زمان رونمایی و اعلام رسمی اکسید منتظر ماند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه