شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا 6
تنها برای ژاپن و استرالیا

 

اولین نسل از مزدا 6 سال 2002 معرفی شد و حالا 20 سال از آن روز می‌گذرد و مزدا با یک نمونه ویژه این مهم را جشن می‌گیرد. از سال 2021، عرضه این سدان جذاب در آمریکا متوقف شد اما در دیگر نقاط جهان مزدا 6 همچنان به فروش می‌رسد و این نسخه نیز مختص به بازار ژاپن و استرالیا خواهد بود.


مزدا 6 در هر دو نوع سدان و استیشن واگن تولید می‌شود و خریداران می‌توانند آن را در دو رنگ Artisan Red و Rhodium White سفارش دهند. رینگ‌های زیر خودرو از نوع 19 اینچ 9 پر کروم رنگ است که همراه با بج سالگرد 20 سالگی گلگیر‌ها و رنگ کروم مش جلوپنجره آن را از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌کند.


مزدا برای اینکه کابین استایل شیک‌تری به خود بگیرد، برای روکش صندلی‌ها، بخشی از داشیورد و رودری‌ها از چرم قهوه‌ای ناپا مات استفاده کرده است. پشت سری‌ها لوگو سالگرد 20 سالگی دارند تا در کابین نیز یک المان برای تمایز وجود داشته باشد. سانروف برقی کشویی و سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل قبل که بر روی MX5 نیز دیده می‌شود از تجهیزات استاندارد این مدل به شمار می‌آیند.


در استرالیا مزدا 6 با پیشرانه 2.5 لیتر توربو عرضه می‌شود که 235 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما نسخه مزدا 6 برای بازار ژاپن از پیشرانه 2.2 توربو دیزل بهره می‌برد که 200 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک که برای تعویض سریع‌تر دنده‌ها ارتقا داده شده به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


نسخه 20 سالگی مزدا 6 اوایل سال 2023 در استرالیا به فروش می‌رسد اما نسخه ژاپنی در انتهای این ماه به فروش خواهد رسید. قیمت این خودرو در ژاپن برای مدل دیفرانسیل جلو 32.400 و برای مدل چهارچرخ محرک 34.200 دلار اعلام شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه