شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیترهم سوپر سون 2000
استایل دهه 70 با تکنولوژی مدرن

 

 کِیتِرهَم (Caterham) با مدل‌های هریتیج ادیشن خود که شامل دو محصول از سوپر سِوِن می‌شود بازگشته است. منهای اینکه سوپر سون ۶۰۰ و سوپر سون ۲۰۰۰ هر دو در بریتانیا فروخته خواهند شد، سوپر سون 2000 در آمریکا نیز عرضه خواهد شد. هر دو مدل یاد شده را می‌توان به عنوان کیت (برای سر هم کردن) و یا به صورت کامل خریداری کرد.


سوپر سون ۶۰۰ از پیشرانه 0.6 لیتر توربو سوزوکی که در مدل سون 170 دیده شده بود استفاده می‌کند که 84 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این مدل می‌تواند طی مدت زمان 6.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


اما نسخه قدرتمند‌تر از پیشرانه 2 لیتر فورد دوراتک با 180 اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند. این مدل از نظر مکانیکی با مدل سون 360 مشترک است و حتی هر دو از یک نوع شاسی استفاده می‌کنند. این نمونه می‌تواند در مدت زمان 4.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. خریدارانی که به دنبال امکانات و هندلینگ بهتری هستند می‌توانند پکیج سفارشی سیستم تعلیق اسپرت همراه با آنتی رول بار عقب و سرد کن چهار پیستون صندلی جلو را سفارش دهند.


از نظر بصری هر دو نمونه استایلی مشابه خودروهای دهه 70 و 80 این شرکت را دارند. این موضوع را می‌توان در گلگیر‌های جلویی که چرخ‌های 14 اینچ با رینگ‌های قدیمی را در خود جای داده مشاهده کرد. هر دو خودرو از لاستیک‌های Avon ZT7، سیستم اگزوز پولیش خورده و چراغ‌های عقب LED استفاده می‌کنند. فرمان چرمی، تزئینات چوبی داشبورد به همراه رنگ روکش صندلی که با گتر ترمز دستی و تونل گیربکس یکسان هستند جذابیت کابین این مدل‌ها را تشکیل می‌دهد. چند رنگ برای روکش صندلی‌ها و دو بخش دیگر در نظر گرفته شده که برخی از آنها منحصرا برای این دو نمونه هستند و بر روی دیگر نمونه‌ها یافت نمی‌شود.


قیمت سوپر سون ۶۰۰
در انگلستان از 29.900 پوند و سوپر سون ۲۰۰۰ از 39.990 پوند شروع می‌شود. این قیمت‌ها برای حالت کیت اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه