شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اتحادیه خودروسازان ژاپنی
تویوتا، مزدا و سوبارو دست به کار شدند

امروز خودروسازان ژاپنی تویوتا، سوبارو و مزدا اعلام کردند که با همکاری یکدیگر در حال تلاش برای حفظ موتورهای احتراق داخلی (ICE) هستند و نسل جدیدی از پیشرانه‌های پاک و کارآمد را توسعه خواهند داد. به جای پیگیری مشترک و توسعه هم‌زمان پیشرانه‌ها، هر شرکت روی یک مدل خاص از این پیشرانه‌ها تمرکز می‌کند و در عین حال، فناوری‌ها را با هم به اشتراک می‌گذارند. شایان ذکر است که تویوتا صاحب نزدیک به ۲۰ درصد از سهام سوبارو و تقریبا ۵ درصد از سهام مزدا است.

این نسل جدید از پیشرانه‌ها به طور هدفمند با اندازه فشرده‌تر و سازگاری با انواع سوخت‌های کربنی برای الکتریکی‌سازی مدل‌های مختلف طراحی شده‌اند و منطبق با مسیر کلی دوری از پیشرانه‌های آلاینده هستند. این رویکرد مشترک «چندگانه» از ژاپن در بحبوحه کاهش جهانی پذیرش خودروهای الکتریکی رخ می‌دهد و نشان می‌دهد که موتورهای درون‌سوز همچنان جای خود را در آینده صنعت خودروسازی جهان خواهند داشت.


هر شرکت مسئول تولید و توسعه پیشرانه خاص خود است

تویوتا، سوبارو و مزدا تصریح کردند که در عرصه محصولات همچنان رقابت خواهند کرد و پیشرانه‌ها و خودروهای منحصر به فرد خود را ارائه خواهند داد. با این حال، آن‌ها توافق کردند که دشمن مشترکشان، کربن است و برای گسترش گزینه‌های موجود همکاری خواهند کرد. در این زمینه، هر شرکت پیشرانه "«مخصوص» خود را توسعه خواهد داد: پیشرانه باکسر برای سوبارو، پیشرانه‌های ۴ سیلندر خطی برای تویوتا و پیشرانه‌های دورانی برای مزدا تا هر کدام بتوانند نیازهای پایگاه‌های مشتریان متنوع خود را برآورده کنند.

برای هدف قرار دادن کربن زدایی از پیشرانه‌های درون‌سوز، شرکت‌ها یکپارچه‌سازی واحدهای رانش الکتریکی را در پیشرانه‌های خود بهینه خواهند کرد که منجر به نسل جدیدی از محصولات هایبریدی خواهد شد. آینده بدون کربن این پیشرانه‌ها نیز با حرکت از سوخت‌های فسیلی به سمت راه‌حل‌های جایگزین مانند سوخت‌های الکتریکی یا هیدروژن مایع که در مسابقات اتومبیل‌رانی در حال آزمایش است، حاصل خواهد شد.

پیشرانه‌های جدید احتراقی به عنوان «نیروی محرک بسیار قدرتمند و پربازده» توصیف شده‌اند و وعده بهبود عملکرد را می‌دهند. آن‌ها همچنین کوچک‌تر خواهند بود، موضوعی که به مدل‌های آینده اجازه می‌دهد که کاپوت‌های پایین‌تر و آیرودینامیک بهتری داشته باشند. در نهایت، مهندسان اطمینان خواهند یافت که این پیشرانه‌ها با استانداردها و مقررات مربوط به آلایندگی مناطق مختلف (که روز به روز هم سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند.) منطبق باشند.

AutomobileFa Toyota Mazda Subaru Engine Alliance 14030309 1



تصاویر رسمی یک نمونه اولیه استتارشده از مدل کراس‌ترک را نشان می‌دهد که از پیشرانه هایبریدی نسل بعد سوبارو بهره می‌برد. تویوتا نیز یک نمونه اولیه از پریوس با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر جدید که هم‌اکنون در حال توسعه است را به نمایش گذاشت. علاوه بر آن،‌ تویوتا پیشرانه بزرگ‌تر ۲ لیتری را هم نشان داد. در پایان هم مزدا سیستم دوار-الکتریکی خود را به نمایش گذاشت که شامل یک یا دو روتور {چرخنده} است که به عنوان ژنراتورهای برق عمل می‌کنند.


اظهارات مدیران عامل

آتسوشی اوساکی، رییس و مدیر عامل سوبارو درباره اتحاد جدید ژاپنی‌ها گفت: «رسیدن به جامعه‌ای بدون کربن چالشی است که باید توسط تمامی صنایع و جامعه ژاپن انجام شود. ما به توسعه فناوری الکتریکی ادامه خواهیم داد و همچنین، پیشرانه‌های دیگر خود را با هدف استفاده از سوخت‌های بدون کربن در آینده بهبود خواهیم داد. با پیشروی بیشتر در این مسیر، سه شرکتی که آرزوها و ایده‌های مشترکی دارند به پیشتازی در مسیر دستیابی به انرژی‌های تجدیدپذیر در صنعت خودروی ژاپن ادامه خواهند داد.»

AutomobileFa Toyota Mazda Subaru Engine Alliance 14030309 2

کوجی ساتو، رییس و مدیر عامل تویوتا نیز افزود: «برای ارائه گزینه‌های متنوع به مشتریان با هدف رسیدن به یک آینده بدون کربن، لازم است که چالش تکامل پیشرانه‌ها را که با محیط انرژی آینده سازگار هستند بپذیریم. سه شرکتی که آرزوهای مشترکی دارند، فناوری‌ها و دستاوردهای مربوط به پیشرانه‌ها را از طریق رقابت دوستانه بهبود خواهند داد.»

در نهایت، ماساهیرو مورو، رییس و مدیر عامل مزدا اظهار داشت: «ما با بهبود موتورهای احتراق داخلی برای عصر الکتریکی‌سازی و گسترش امکانات چندمسیره برای رسیدن به آینده بدون کربن، به ارائه خودروهای هیجان‌انگیز به مشتریان ادامه خواهیم داد. با توجه به سازگاری پیشرانه دوار با الکتریکی‌سازی و سوخت‌های بدون کربن، مزدا به توسعه این تکنولوژی از طریق هم‌آفرینی و رقابت ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند به طور گسترده به جامعه کمک کند.»

نظر دهید


در همین زمینه