شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای کونا
در دو تریم N-Line و Limited

 

نسل جدید هیوندای کونا سال گذشته برای بازار‌های جهانی به غیر از آمریکا شمالی معرفی شد و حالا نوبت به آن رسیده تا این کراس‌اوور کوچک به این بازار نیز ورود کند. هیوندای سه سطح از کونا را برای این بازار در نظر گرفته که شامل نسخه تمام الکتریکی جدید کونا نیز می‌شود.


نمونه بازار آمریکا از نظر ساختار در هیچ کجا تفاوتی با نسخه‌های دیگر ندارد و تنها کونا الکتریکی در برخی جزئیات با دیگر نمونه‌ها تفاوت دارد. کونا الکتریکی دارای باطری 64.8 کیلووات ساعت است که هیوندای آن را به عنوان بالاترین ظرفیت معرفی کرده در صورتی که نسخه‌های جهانی از باطری 65.4 کیلووات بهره می‌برند. بُرد مسافت با یکبار شارژ در چرخه WLTP 489 کیلومتر عنوان شده بود اما این عدد برای بازار آمریکا 418 کیلومتر خواهد بود. این خودرو قادر به شارژ سریه 800 ولت است که در مدت زمان 43 دقیقه ظرفیت باطری را از 10 درصد به 80 درصد می‌رساند.


نسخه‌های بنزینی برای بازار آمریکا شمالی و کانادا همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر تنفس طبیعی با 147 اسب‌بخار قدرت و یا پیشرانه 1.6 لیتر توربو با 195 اسب‌بخار قدرت است. تریم‌های لیمیتد و N-Line از توربو بهره می‌برند که انتقال قدرت به چهارچرخ و یا دیفرانسیل جلو در آنها از CVT به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تغییر خواهد کرد.

 


تریم N-Line اسپرت‌ترین تریم کونا است که از نظر ظاهری با رینگ 19 اینچ ویژه، خروجی‌های اگزوز دوبل، اسپویلر سقفی، نمای جلو و عقب منحصر به فرد و آینه‌های مشکی عرضه می‌شود. داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت با رنگ قرمز، لوگو N-Line رکاب درها، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی Bose بیانگر تفاوت با نسخه‌های دیگر است.


به صورت کلی، کونا جدید نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و از فناوری بیشتری مانند نمایشگرهای 12.3 اینچ دوگانه بهره می‌برند. هر دو نسخه الکتریکی و درونسوز از آپدیت‌های هوایی و سیستم کمک راننده نسل دوم SmartSense هیوندای استفاده می‌کنند که شامل دستیار پارک از راه دور، نظارت بر نقطه کور، جلوگیری برخورد از جلو پیشرفته، دستیار بین خطوط و ... می‌شود. نسخه الکتریکی نیز از ویژگی‌هایی مانند عملکرد تک پدال (با برداشتن پا از روی پدال گاز خودرو متوقف می‌شود و نیاز به ترمزگیری نخواهد بود)، قابلیت Vehicle-to-Load و دریچه‌های فعال جلوپنجره برای ورود هوا و آیرودینامیک بیشتر استفاده می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه