شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی S2 الکتریکی رونمایی شد

چینی‌ها یک گام جلوتر در تولید خودروهای الکتریکی

بی‌وای‌دی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای خودروهای برقی و بهترین تولید کننده باتری‌های قابل شارژ خودرو در جهان است. این شرکت به تازگی جدیدترین مدل الکتریکی خود را روانه بازار چین کرده‌ و بی‌وای‌دی S2 تازه‌ترین مدل خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی است.

بی‌وای‌دی S2 از پلت‌فرم محصول دیگر این شرکت با نام یوآن بهره می‌برد که تاکنون دو مدل دیگر از کراس‌اوورهای الکتریکی ‌بی‌وای‌دی بر اساس آن ساخته شده است. همچنین طراحی ظاهری این اتومبیل بر اساس زبان طراحی این شرکت که برای خودروهای الکتریکی تا پیش از این استفاده شده، بهره می‌برد. از مشخصه‌های این زبان طراحی می‌توان به چراغ‌های باریک و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل آن اشاره کرد. بی‌وای‌دی S2 از نظر طراحی داخلی کاملا منحصر به فرد و شباهتی به مدل‌های پیشین این شرکت ندارد. به طور نمونه در میانه داشبورد این اتومبیل از نمایشگر 10.1 اینچی که قابلیت چرخش 90 درجه را دارد استفاده شده و همچنین از نمایشگر کوچک‌تری برای پشت فرمان این اتومبیل بهره گرفته شده‌است.

 

 {gallery}gallery/2019/BYD S2 EV{/gallery}

 

بی‌وای‌دی S2 از پیشرانه الکتریکی با توان 94 اسب‌بخار بهره می‌برد که ظرفیت باتری‌های به کار گرفته شده در این کراس‌اوور بی‌وای‌دی 40.62 کیلووات ساعت و در بهترین حالت، پیمایش این اتومبیل 305 کیلومتر است. همچنین این اتومبیل از تکنولوژی جدید بی‌وای‌دی با نام شارژ سریع برخوردار بوده که برای شارژ دوباره باتری‌های آن به کمتر از یک ساعت زمان نیاز است. بی‌وای‌دی S2 در چهار تیپ امکاناتی مختلف با نام‌های Basic، استاندارد، کامفورت و لاکچری به بازار عرضه می‌شود.

اندازه بی‌وای‌دی S2 الکتریکی در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4100، 1785 و 1680 میلی‌متر و فاصله دو محور آن 2535 میلی‌متر است و یکی از کوچک‌ترین کراس‌اوورهای این شرکت به حساب می‌آید.
بی‌وای‌دی S2 الکتریکی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 به نمایش درآمد و حالا پس از چند ماه با قیمت پایه 89,800 یوآن آماده ورود به بازار چین است.

نظر دهید


در همین زمینه