شبکه‌های اجتماعی

دست نوازش نووتیک روسو بر سر فراری پُرتُفینو M
اتومبیل فارسی - فراری پُرتُفینو M

افزایش قدرت و عملکرد


فراری نسخه M پرتفینو را سال 2021 معرفی کرد. شرکت مادر این کانورتیبل را با کاهش وزن ارتقا داد و خروجی پیشرانه را به عدد 612 اسب‌بخار رساند. این اعداد برای نووتیک روسو قابل قبول نیست و این شرکت برای عملکرد بهتر دست به تقویت این خودرو اسپرت زده است.


پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتر توئین توربو این خودرو تحت تقویت این شرکت سه خروجی متفاوت دارد که بالاترین آن 704 اسب‌بخار قدرت و 882 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. افزایش قدرت نووتیک با ماژول پلاگ اند پلی n-Tronic انجام شد؛ جایی که با استفاده از آن مپ کردن انژکتور‌ها، بالابردن فشار و کنترل احتراق صورت گرفت تا نهایت قدرت از این پیشرانه خارج شود.


طبیعی است که افزایش قدرت به این اسب سرکش اجازه می‌دهد تا شتاب اولیه خود را بهبود ببخشد. با این تغییرات پرتفینو M نووتیک روسو می‌تواند در مدت زمان 3.1 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تنها 9.4 ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به سرعت 200 کیلومتر برسد و چند ثانیه بعد نیز عقربه حداکثر سرعت یعنی 325 کیلومتر بر ساعت را ببیند.


تغییرات بصری نووتیک بر روی این خودرو شامل استفاده از قطعات و تزئینات فیبر کربن برای ورودی‌های هوا سپر، خروجی هوا روی کاپوت، قاب آینه‌ها و خروجی هوا روی گلگیر‌ها می‌شود. رکاب‌های جانبی جریان هوا را به صورت کنترل می‌کند که نیروی رو به پایین ایجاد شود تا هندلینگ و پایداری خودرو ارتقا پیدا کند. به لطف فنر‌های اسپرت ارتفاع ماشین 35 میلیمتر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.


رینگ‌های ووسن 20 و 21 اینچ زیر خودرو جلوه‌ای خاص و جذاب به این خودرو بخشیده است، اما اگر مشتریان به هر دلیلی آن را نپسندند نووتیک دو طرح دیگر در رنگ‌های مختلف به صورت آپشنال دارد که می‌توانند آنها را سفارش دهند. خودرویی که در تصویر میبینید از چرخ‌های نووتیک NF10 به سایز 255/30 ZR 21 در جلو و 315/ 25 ZR 22 در عقب استفاه می‌کند. تکمیل کننده این تغییرات اسپویلر لبه‌ای فیبر کربن عقب خواهد بود.


این شرکت در خصوص تغییرات داخل کابین اطلاعاتی منتشر نکرده است اما نووتیک طیف وسیعی از چرم و آلکانترا را برای انتخاب در اختیار خریداران قرار می‌دهد و هر طرحی که آنها مد نظر داشته باشند را در کابین اجرا خواهند کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه