شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داج چلنجر و چارجر Swinger
سومین و چهارمین مدل از سری Last Call دوج

 

همانطور که در مقاله‌های گذشته اعلام کرده‌ایم، داج می‌خواهد چارجر و چلنجر را از خط تولید کنار بگذارد و به همین دلیل 7 نمونه تولید محدود از این خودروها تولید خواهد کرد. سویینگر سومین و چهارمین مدل برای چلنجر و چارجر بعد از سوپر بی و شیک‌داون است.


طرفداران موپار تقریبا این نام را به خوبی می‌شناسند زیرا Swinger یکی از تریم‌های داج برای دارت بود که بین سال‌های 1960 تا 1970 تولید می‌شد. حالا این تریم با تولید محدود به چارجر و چلنجر رسیده است. مانند دیگر مدل‌ها این تریم بر پایه و اساس مدل Scat Pack شکل می‌گیرد و بدین معنا است که این خودروها از پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتر 485 اسب‌بخار استفاده می‌کنند. گیربکس مدل چلنجر از نوع شش سرعته دستی و چارجر 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود. لازم به ذکر است که تمام مدل‌ها در قالب واید بادی با رینگ‌های 20 اینچ عرضه می‌شوند.


همانطور که می بینید تم این خودروها سبز و طلایی هستند و به همین منظور این دو مدل با رینگ‌ها و بج‌های طلایی عرضه می‌شوند. چارجر یک بج طلایی بر روی اسپویلر روی صندوق عقب و چلنجر یک بج طلایی بر روی جلوپنجره دارند که همراه با نوار سبز رنگ انتهای خودرو که نوشته سویینگر دارد آنها را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند. چلنجر یک هود روی کاپوت طلایی رنگ نیز دارد که روی کاپوت سبز رنگ جلوه بیشتری دارد.


گزینه‌های رنگ بدنه F8 Green و Sublime Green هستند که اگر مورد پسند خریدار نباشند، White Knuckle می‌تواند گزینه آلترناتیو این دو باشد. تیم کونیسکیس مدیرعامل داج در خصوص این مدل می‌گوید: «این نام گویای همه چیز است، نسخه اصلی سویینگر شخصیت منحصر به فرد و سرگرم کننده‌ای داشت و ما امیدواریم که چارجر و چلنجر اسکت پک سویینگر نیز از چنین روحیه‌ای برخوردار باشند. سویینگر همیشه جایگاه مهم و خوبی در محصولات داج داشته و امیدواریم این دو بتوانند سرگرمی و خوشی را به زندگی بازگردانند.»


تنها سه نسخه دیگر از لیست Last Call داج باقی مانده که 14 سپتامبر و 21 سپتامبر معرفی خواهند شد. آخرین نمونه در رویداد SEMA 2022 رونمایی می‌شود. مانند دیگر مدل‌ها این نمونه هم تولید محدود به 1000 دستگاه است و قیمت آن در زمان عرضه مشخص خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه