شبکه‌های اجتماعی

فرانکشتاین بر روی چهارچرخ
اتومبیل فارسی - Dodge Charger SRT

تیونینگ داج چارجر SRT هلکت توسط Bader


شاید برای کسانی که اهل فن نیستند، تشخیص و تفکیک بین چارجر SRT هلکت با نسخه 6 سیلندر استاندارد کار سختی باشد و تفاوتی با یکدیگر نکنند، اما این نمونه حتی برای افرادی که فاقد بینایی هستند نیز قابل تفکیک و مانند فرانکشتاین چرخدار است.


کمپانی آلمانی S. Bader Karosserie und Lack که توسط سباستین بدر مدیریت می‌شود علاقه‌ای شدید به تغییر و تیونینگ خودروهای آمریکایی برای رعب و وحشت در خیابان‌های آلمان دارد. این چارجر اصلاح شده نیز دقیقا همان کار را انجام خواهد داد.


بدر برای تیونینگ داج چارجر SRT هلکت از یک کیت واید بادی استفاده کرده است که ادامه گلگیر‌های بزرگ و پهن آن نیمی از درب جلو و عقب را می‌پوشاند. این کیت شامل رکاب‌های جانبی، اسپلیتر جلو، بالچه‌های پشت گلگیر عقب، اسپویلر دم اُردکی عقب، کپوت تعویض شده با نمونه رد آی می‌شود. برای پر کردن فضای عریض گلگیر‌ها، بدر از رینگ‌های 21 اینچ 5 پر استفاده کرده که سایز آن در جلو 295/35 و در عقب 355/25 است. محض اطلاع باید اشاره کنیم که سایز تایر عقب بزرگتر از لامبورگینی کونتاچ نسل اول شده و با تایر عقب بوگاتی شیرون برابری می‌کند. با توجه به عریض‌تر شدن گلگیر‌های عقب، اکسل این خودرو نیز با افزایش 25 میلیمتری دستخوش تغییرات شده تا تعادل و هدلینگ آن نیز به هم نخورد.


زیر چارجر از سیستم تعلیق قابل تنظیم ارتفاع استفاده شده تا در مواقع لزوم تغییر ارتفاع با کوچکترین حرکت و بسیار نرم رخ دهد. طبیعی است که زیربندی و دیگر اجزا این خودرو با توجه به تغییرات این کیت ارتقا پیدا کرده‌اند.


به صورت عادی چارجر SRT هلکت از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتر سوپرچارجر استفاده می‌کند که 707 اسب‌بخار قدرت و 881 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که مانع از ارتقای آن توسط بدر نمی‌شود. این تغییرات شامل اضافه شدن ورودی‌های هوا سرد برای سوپرچارجر‌ها، دریچه گاز بزرگتر و سیستم اگزوز ارتقا یافته می‌شود که صدایی مهیب و بلند تولید می‌کند تا همه متوجه ورود این هیولا بشوند. بدر خروجی جدید این خودرو را اعلام نکرده اما مطمئنا با ایناصلاحات خروجی این خودرو افزایش چشمگیری داشته است.


این کیت در سایت بدر حدود 3.990 یورو ( چیزی بیشتر از 4 هزار دلار ) قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه