شبکه‌های اجتماعی

چری اکسید E08
رونمایی از ام‌پی‌وی احتمالا الکتریکی در نمایشگاه پکن

برند چری اولین تصاویر رسمی محصول جدید خود یعنی اکسید E08 را پیش از رونمایی و معرفی رسمی آن در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ منتشر کرد. این ام‌پی‌وی انرژی جدید که احتمالا تمام‌الکتریکی خواهد بود، ممکن است به عضوی از مجموعه اکسلانتیکس نیز تبدیل شود. محصولات اکسید اکنون علاوه بر چین در بازارهای بین‌المللی نیز فروخته می‌شود و یکی از برندهای لوکس و پرمیوم تحت مدیریت گروه چری محسوب می‌شود. البته خط تولید و رنج محصولات این برند ممکن است کمی گیج‌کننده باشد: یک برند اصلی به نام اکسید وجود دارد که خودروهای بنزینی و REEV (Range Extended EV: خودروهای الکتریکی با مسافت قابل‌پیمایش گسترش‌دهنده) می‌فروشد و برند دیگری هم به نام اکسید اکسلانتیس (Exeed Exlantix) فعالیت می‌کند که خودروهای تمام‌الکتریکی و نسخه‌های RE همان محصولات را عرضه می‌کند.

 

اکسید E08: تکیه بر زبان طراحی جدید برند

اکسید E08 اولین محصول مشترکی است که توسط تیم‌های طراحی برند در اروپا و شعبه شانگهای ساخته شده است. این مدل بر اساس زبان طراحی جدید اکسید یعنی Wind Aesthetics 2.0 طراحی شده و اگرچه در نگاه اول شبیه به یک طراحی جعبه‌ای ساده به نظر می‌رسد، اما استفاده از فناوری‌هایی مثل دوربین‌های دید کنار آن را به محصولی فراتر از یک ام‌پی‌وی جعبه‌ای ساده تبدیل می‌کند.

 

 

از نمای کناری، خط صاف و بدون انحنای زیر پنجره‌ها و درهای عقب بزرگ دیده می‌شوند. این درها وسیع هستند و علاوه بر صندلی‌های ردیف دوم،‌ اجازه دسترسی مستقیم به صندلی‌های ردیف سه را هم به سرنشین‌ها می‌دهد. جلوپنجره خودرو با الهام از لوسترهای مجلل و بزرگ طراحی شده و چراغ‌ها در هر دو قسمت جلو و عقب، بزرگ و پرتعداد هستند. به طور کلی، طراحی خودرو نشان می‌دهد که این محصول با هدف رقابت با ام‌پی‌وی‌هایی مثل لی مگا و اکس‌پنگ X9 طراحی شده اما انتظار می‌رود که قیمت اکسید E08 ارزان‌تر از مدل‌های مذکور باشد.

 

اکسید E08 احتمالا به دو مدل اکسلانتیکس ET و اکسید استرا ES در خط تولید اکسلانتیکس (که در چین با نام استرا نیز شناخته می‌شود.) خواهد پیوست. در زمان شروع پیش‌فروش مدل اکسلانتیکس ET، از معرفی چهار محصول جدید صحبت شد که احتمالا مدل اکسید E08 نیز یکی از این خودروهای تازه است. اگر این موضوع درست باشد، می‌توان با قطعیت گفت که اکسید E08 سوار بر پلتفرم پیشرفته و تمام‌الکتریکی E0X چری خواهد بود. قیمت این ام‌پی‌وی احتمالا از ۲۵۰ هزار یوآن (۳۴ هزار و ۵۵۰ دلار) شروع خواهد شد و اولین دستگاه‌های آن نیز پیش از سال آینده تحویل داده می‌شوند. برای دریافت جزییات بیشتر باید تا رونمایی رسمی خودرو در نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.

نظر دهید


در همین زمینه