شبکه‌های اجتماعی

تویوتا یاریس هیبریدی با تغییر نام به «مزدا 2 هیبریدی» در اروپا معرفی شد
اتومبیل فارسی - مزدا 2 هیبریدی 2022

با مصرف سوخت 3.8 تا 4 لیتر در 100 کیلومتر

 

مزدا اخیرا به طور رسمی مزدا 2 هیبریدی را برای بازار اروپا رونمایی کرده است. این محصول در واقع همان تویوتا یاریس است که به مزدا 2 تغییر نام داده و اصطلاحا ری‌بج شده است. مزدا 2 هیبریدی از بهار سال 2022 در دسترس خواهد بود و در کنار مزدا 2 موجود در بازار اروپا به فروش می‌رسد. پیش از این نیز اخباری از برنامه مزدا برای عرضه مزدا 2 هیبریدی بر اساس تویوتا یاریس هیبریدی به گوش می‌رسید. تنها تفاوت مزدا 2 هیبریدی با تویوتا یاریس هیبریدی در تعوبض نشان و نام تویوتا یاریس با مزدا 2 در بدنه و فرمان خودرو است و در سایر بخش‌ها این دو محصول کاملا یکسان هستند.

 

مزدا 2 هیبریدی یا همان تویوتا یاریس هیبردی بر اساس معماری TNGA-B با طول 3940 و فاصله بین دو محور 2550 میلی متر توسعه داده شده و در بخش قوای فنی نیز از جدیدترین پیشرانه هیبریدی خودشارژ تویوتا استفاده شده است. این قوای محرکه هیبریدی در مجموع توانایی تولید 114 اسب بخار قدرت و 169 نیوتن متر گشتاور را دارد. سامانه هیبریدی مزدا 2 از یک موتور سه سیلندر 1490 سی‌سی تنفس طبیعی با قدرت 91 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 79 اسب بخار تشکیل شده است. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی دیگر نیز تعبیه شده که وظیفه آن راه اندازی (استارت زدن) موتور بنزینی و شارژ بسته باتری لیتیوم یونی مزدا 2 هیبریدی است. این الکتروموتور از طریق بازیابی انرژی در زمان ترمز کردن و یا از طریق اتصال به موتور بنزینی اقدام به شارژ باتری‌ها خواهد کرد.

 

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مزدا 2 هیبریدی به طور رسمی 9.7 ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن بر اساس سیکل WLTP بین 3.8 تا 4  لیتر در 100 کیلومتر و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 87 تا 93 گرم در کیلومتر اعلام شده است که اعداد و ارقام بر اساس استفاده از رینگ و تایرهای 15 یا 16 اینچی تفاوت خواهند داشت. مزدا 2 هیبریدی در سه سطح به نام‌های Pure، Agile و Select ارائه می‌شود.. مزدا می‌گوید قصد دارد تا سال 2030 میانگین انتشار CO2 را 50 درصد کاهش دهد و تا سال 2050 به آلایندگی صفر دست یابد.

 

 لازم به یادآوری است که تویوتا پیش از این، مزدا 2 را به عنوان تویوتا یاریس در  بازار آمریکای شمالی بین سال‌های 2016 تا 2020 عرضه می‌کرد و این مساله اتفاق جدیدی نیست. خودروساز دیگری که از همین استراتژی استفاده می‌کند سوزوکی است که در حال حاضر Swace و Across را که به ترتیب نسخه‌های جدید تویوتا کرولا اسپورت تورر و راو 4 هستند در اروپا عرضه می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه