شبکه‌های اجتماعی

فورد اکسپدیشن فیس لیفت رونمایی شد
اتومبیل فارسی - فورد اکسپدیشن 2022

 به روز رسانی شاسی بلند فورد برای سال جدید

 

شرکت خودروسازی فورد به تازگی نسخه جدیدی از فورد اکسپدیشن را به معرفی کرده است. این مدل جدید از فورد اکسپدیشن به نوعی فیس‌لیفت جدیدی از این مدل به حساب می‌آید. همچنین فورد جدید از نظر پیشرانه و ظاهر نیز دستخوش تغییراتی شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کارخانه فورد، فیس‌لیفت جدید فورد اکسپدیشن اوایل سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.


با نگاه اول به فورد اکسپدیشن جدید متوجه تغییرات قابل توجهی در ظاهر اتومبیل می‌شویم، شکل چراغ جلو و همچنین جلوپنجره این فورد به طرز محسوسی تغییر یافته و سپر آن نیز اندکی تغییر را به خود دیده است. در قسمت عقب اتومبیل، تمرکز بر تغییر چراغ‌ها بوده و سپر عقب نیز تا حدی اصلاح و به مد روز نزدیک شده است.


فورد اکسپدیشن جدید همچنان از بسته عملکردی Stealth Edition بهره برده و تزئینات براق مشکی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این با تغییرات ایجاد شده سعی شده ظاهر اسپرت‌تری به نسخه جدید این مدل از فورد داده شود.


فورد اکسپدیشن جدید دارای یک نسخه تیمبرلاین است که تمرکز ویژه‌ای روی ویژگی‌های آفرودی آن شده است. این نسخه دارای تریم نارنجی است  و همچنین به باربند روی سقف، محافظ‌های شاسی برای مسیرهای خارج جاده‌ا و تایرهای AT مجهز شده است. در همین حال این نسخه ارتفاع آن از سطح زمین به 27 سانتی‌متر افزایش یافته تا عملکرد بهتری در آفرود از خود به نمایش بگذارد و همچنین بتواند با رقبای جدی خود یعنی شورولت تاهو و دیگر خودروهای این دسته وارد چالش جدی شود.


از نظر فضای داخلی نیز فورد اکسپدیشن 2022 دستخوش تغییرات بزرگی شده است، کنسول مرکزی آن به طور کلی بازطراحی شده و کاملا حس استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها را القا می‌کند. کنسول مرکزی طراحی شده دارای دو پیکربندی متفاوت است که در یکی از پیکربندی‌ها نمایشکر 12 اینچی و در دیگری نمایشگر 15.5 اینچی تعبیه شده است. این اتومبیل از سیستم Mach-E، اطلاعات و سرگرمی SYNC 4 مخصوص فورد و همچنین بلوکروز نسخه 2 بهره می‌برد.


از نظر قدرت، انتظار می‌رود نسخه معمولی فورد اکسپدیشن 2022 همچنان از پیشرانه 3.5 لیتری V6 بهره ببرد که قدرتی معادل 375 اسب‌بخار دارد. به نظر می‌رسد دو نسخه دیگر این اتومبیل به پیشرانه 3.5 لیتری تویین توربو مجهز بوده که قدرت آن را تا 446 اسب‌بخار بالا خواهد برد.

  

نظر دهید


در همین زمینه