شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فورد فیوژن با نام موندئو در چین تولید می‌شود
اتومبیل فارسی - فورد موندئو 2022

آمریکا در خاک چین

 

پس از چندین نمایش غیر رسمی اما تقریبا کامل از نسل بعدی فورد موندئو، اولین رونمایی رسمی این اتومبیل در چین انجام خواهد شد. با پایان تولید پنجمین نسل از این سدان محبوب که در ایالات متحده با نام فورد فیوژن شناخته می‌شود، در سال 2020، فورد در مرکز طراحی جدید خود در شانگهای کار روی مدل جدید با نام فورد موندئو را آغاز کرد. با این حال هیچ صحبتی از عرضه این نسخه جدید در خارج از چین مطرح نشده است.

 

فورد ظاهرا به طراحی این خودرو بسیار افتخار می‌کند زیرا کل بیانیه مطبوعاتی این شرکت در خصوص موندئو جدید به ویژگی‌های بصری این مدل اختصاص یافته است. این مدل بر اساس زبان طراحی Progressive Energy in Strength این خودروساز طراحی شده است که در مدل‌های Evos و Equator نیز دیده می‌شود. این طراحی بر اساس ترجیحات مشتریان محلی است وشامل سه اصل اصلی فرماندهی، چابکی و پاسخگو بودن است.

 

در واقع طراحی فورد موندئو جدید کاملا تهاجمی به نظر می‌رسد با یک ظاهر جسورانه که اساسا بر اساس نمای جلوی Evos پیاده سازی شده است. این اتومبیل با وجود سقف کمی شیبدار، شکل یک سدان نسبتا سنتی را به خود گرفته زیرا به نظر نمی‌رسد در صندوق عقب به شیشه متصل باشد و برف پاک‌کن عقب نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. قوس چرخ‌ها و گلگیرهای جلویی ظاهری کلی عضلانی را هنگام نگاه کردن از پهلو ایجاد می‌کنند.

 

جالب‌ترین عنصر طراحی در عقب اتومبیل جفت چراغ‌های عقب است که طراحی آن الهام گرفته شده از موستانگ Mach E است که دارای سه خط عمودی است. اگزوزهای متصل به سپر حس اسپرت خوبی به فورد موندئو اضافه کرده است البته نکته قابل توجه عدم اتصال اگزوز کرومی به لوله‌های واقعی است. به عنوان نکته در طراحی جانبی اتومبیل، به نظر می‌رسد دستگیره‌ درها دارای طراحی پاپ‌اوت به سبک تسلا هستند.

 

متاسفانه فورد اطلاعاتی از زیرکاپوت فورد موندئو ارائه نکرده اگرچه نشان 245 در پشت اتومبیل نشان از پیشرانه دو لیتری اکوبوست توربوشارژ با دیفرانسیل جلو را روایت می‌کند اما قطعا رسمی نیست. اگر واقعا فورد از این پیشرانه برای موندئو استفاده کند بدین معناست که این پیشرانه 4 سیلندر خطی قدرتی معادل 245 اسب‌بخار داشته که توان تولید شده را احتمالا از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌کند. این خودرو روی پلتفرم فورد سوار شده که با لینکلن زفیر جدید برای بازار چین مشترک است.

 

جالب است بدانید این اتومبیل در کارخانه چانگان فورد ساخته خواهد شد و در 2022 به مشتریان چینی تحویل داده می‌شود. این در حالی است که در اروپا نسل چهارم موندئو قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی از خط تولید خارج شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه