شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد موستانگ
عقب نشینی فورد از برقی‌سازی ناوگان اروپایی تا سال 2030

طی سال‌های اخیر، فورد مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، تلاش زیادی کرد تا خودروهای برقی بیشتری را عرضه کند. اما همانطور که از منابع دیگر نیز شنیده‌ایم، با کاهش تقاضای مشتریان، شرکت‌های خودروسازی شروع به عقب‌نشینی از برنامه‌های برقی‌سازی خود کرده‌اند. اخیرا فور هم اعلام کرده است که ممکن است در پیشروی برقی‌سازی بیش از حد تندروی کرده باشد.

 

مارین گیجا، مدیر عملیاتی بخش برقی‌سازی فورد، در مصاحبه‌ای خبر داد که این شرکت در برنامه‌های برقی‌سازی خود در اروپا بیش از حد بلندپروازانه عمل کرده است. گیجا خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم مشتریان نظر دادند و به ما گفتند که این خیلی بلندپروازانه است. ما فکر نمی‌کنیم که برقی شدن کامل تا سال ۲۰۳۰ در اروپا انتخاب خوبی برای کسب‌وکار یا به خصوص برای مشتریان ما باشد.»

فورد در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد کل ناوگان اروپایی خود را تا سال ۲۰۳۰ برقی کند، اما این دومین گزارشی است که اخیراً منتشر شده و نشان می‌دهد فورد این برنامه‌ها را لغو می‌کند. در ماه مه، مارتین ساندر، مدیر کل فورد اروپا، به اتوموتیو نیوز گفت که موتورهای بنزینی می‌توانند پس از سال ۲۰۳۰ نیز ادامه پیدا کنند. او گفت: "اگر تقاضای قوی برای خودروهای هیبریدی پلاگین ببینیم، آنها را ارائه خواهیم داد."

 

در این مورد، گیجا کاهش فروش خودروهای برقی و افزایش هزینه‌ها را به عنوان دلایل اصلی برای عقب‌نشینی اخیر ذکر می‌کند. در حال حاضر، فورد تنها دو خودروی برقی در اروپا می‌فروشد: اکسپلورر EV و موستانگ مک ادییشن. فورد کاپری جدید نیز اواخر امسال به فروش می‌رسد.

فورد هنوز هیچ اظهارنظری در مورد برنامه‌های برقی‌سازی خود در ایالات متحده نکرده است. اما این شرکت اخیرا اعلام کرده است که تولید وانت‌های سوپر دیوتی خود را در کانادا گسترش خواهد داد که شامل یک گزینه هیبریدی نیز خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه