شبکه‌های اجتماعی

سیتروئن C3 جدید رونمایی شد
اتومبیل فارسی - سیتروئن C3 2022

با هدف عرضه در هند و آمریکای جنوبی


سومین نسل از سیتروئن C3 سال 2020 یک فیس لیفت را پشت سر گذاشت تا بتئاند برای چند سال دیگر در بازار دوام بیاورد. سیتروئن C3 ایرکراس نیز در سال 2021 به روزرسانی شد تا بخش خودروهای سگمنت B-SUV را پوشش دهد. اما سوال اینجاست که هدف سیتروئن از معرفی یک C3 جدید چیست؟ سیتروئن به این سوال پاسخ داده و می‌گوید این خودرو یک هاچ‌بک مدرن است که برای بازاهای هند و آمریکای جنوبی طراحی شده است. این خودرو با طول 3.98 متر تحت تاثیر خودروهای شاسی‌بلند طراحی شده است.


فاصله بین دو محودر 2.54 متری این خودرو با سیتروئن C3 بازار ایران یکسان است که این فرض را تقویت می‌کند که بر پایه پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده و با پلتفرم CMP نسل جدید پژو 208، متفاوت است. با این حال، سیتروئن C3 بیشتر مشابه خودروهای شاسی بلند به نظر می‌رسد تا خودروهای هاچ‌بک و دلیل آن را می‌توان کاپوت بالا، محافظ‌های پلاستیکی دور خودرو، روف رک و المان‌های دیگری در طراحی جزییات آن دانست. فاصله 180 میای‌متری از سطح زمین در ترکیب با اوورهنگ‌های کوتاه، به سیتروئن C3 جدید اجازه می‌دهد که در آفرودهای سبک توانایی خوبی از خود به نمایش بگذارد، هرچند که یک خودروی دیفرانسیل جلو است.


طبیعتا سیتروئن C3 جدید از المان‌های دیگر محصولات سیتروئن پیروی می‌کند. المان‌هایی مانند ستون A سیاه رنگ و چراغ‌های دوگانه جلو به نشان سیتروئن متصل شده است. علاوه بر این به سیتروئن قابلیت شخصی سازی را روی این خودرو نیز ارائه می‌دهد که در نمای ظاهری شامل استفاده از تزیینات رنگی روی سپر جلو، سقف، آینه‌های کناری و ایربامپ‌ها می‌شود.

 

AutomobileFarsi 2022 Citroen New C3 8w


درون کابین به لطف استفاده از پنل‌های رنگی و بافت های متنوع و همچنین طرح عجیب دریچه‌های کولر، با فضایی مدرن روبه‌رو هستیم. یک نمایشگر 10 اینچی اطلاعات سرگرمی بالا داشبورد تعبیه شده که بزرگ‌ترین در این سگمنت است و به سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی متصل می‌شود. یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی نیز پشت فرمان قرار دارد. نکته جالب توجهی که در این خودرو دیده می‌شود، کنترل دستی سیستم تهویه و تنظیم دستی آینه‌های کناری  است.


با این حال به گفته سیتروئن، C3 جدید برای راحتی و کارایی بالاتر از صندلی های بزرگ با فوم نرم و فضاهای متعدد برای قرار دادن اشیا در ردیف عقب طراحی کرده است. همچنین فضای بار این خودرو به گفته سیتروئن 315 لیتر گنجایش دارد.


این خودروساز فرانسوی هنوز جزییاتی از قوای محرکه سیتروئن C3 جدید منتشر نکرده است، اما می‌گوید سیستم تعلیق این خودرو برای بازارها و شرایط رانندگی مختلف سازگار شده است. افزون بر این، امکان چرخیدن در یک فضای ده متری آن را به خودرویی چابک برای استفاده شهری تبدیل می‌کند.

 

هند به زودی به سومین بازار بزرگ خودرو در دنیا تبدیل می شود و سیتروئن که از سال 2019 وارد این بازار شده و C5 ایرکراس را در سال 2021 برای این بازار معرفی کرده، برنامه‌های گسترده‌ای برای این بازار دارد. ونسان کوبی، مدیرعامل سیتروئن می‌گوید این شرکت به عنوان بخشی از برنامه «C Cubed» تا سال 2024 سه مدل برای بازارهای بین‌المللی ارائه می‌کند.


سیتروئن C3 جدید در نیمه نخست یال 2022 برای بازار هند رونمایی خواهد شد و به دنبال آن کشورهای آمریکای جنوبی شامل برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اروگوئه، پرو و اکوادور می‌شود. خودروهای فرمان راست برای بازار هند در کارخانه شهر چنای تولید خواهد شد که ظرفیت سالانه آن به 100.000 دستگاه در سال می‌رسد، در حالی که خودروهای فرمان چپ برای بازار آمریکای جنوبی در پورتورئال برزیل تولید خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه