شبکه‌های اجتماعی

جانشین اشکودا رپید تعیین شد

آشنایی با ویژن RS در فرانسه

 اشکودا در نمابشگاه اتومبیل پاریس 2018 از یک محصول مفهومی جدید رونمایی کرد که قرار است در آینده نزدیک جانشین مدل فعلی اشکودا رپید شود. این هاچ‌بک جسورانه که اتومبیلی هیبرید خواهد بود، از نظر ابعاد شباهت بسیاری با فولکس‌واگن GTI دارد. 

 

مشخصات فنی اشکودا ویژن RS
در زیر کاپوت این هاچ‌بک چکی یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که در کنار یک موتور الکتریکی در مجموع 242 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و اشکودا ویژن RS  را قادر می‌سازد تا در 7.1 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. قدرت این اشکودا 14 اسب بخار از گلف GTI بیشتر است، اما بر خلاف قدرت بیشترش از عملکرد قوی‌تری در برابر GTI برخوردار نیست. یکی از ویژگی‌های مهمی که این اشکودا در اختیار قرار می‌دهد امکان حرکت در حالت تمام‌الکتریکی است. اشکودا ویژن RS می‌تواند با تکیه بر مجموعه باتری‌های 13 کیلووات‌ساعتی خود و البته بر اساس استانداردهای اروپایی، مسیری به طول 70 کیلومتر را با یک شارژ کامل بپیماید.


طراحی اشکودا ویژن RS
اشکودا با به کار گیری زوایای تند و خطوط صریح، فرم‌های اسپرت و جذابی را به وجود آورده است. جلوپنجره بزرگ در جلو، گلگیرهای برآمده، اسپویلر جسورانه و دیفیوزر بزرگ در عقب هر کدام نقش مهمی در ایجاد ظاهر دوست داشتنی این اشکودای مفهومی ایفا کرده‌اند.
اشکودا هنوز راجع به زمان عرضه این خودرو حرفی نزده است. ولی می‌توان انتظار داشت که به احتمال زیاد نسخه نهایی و تولیدی شباهت بسیاری با نمونه مفهومی به نمایش درآمده در پاریس داشته باشد.

نظر دهید


در همین زمینه