شبکه‌های اجتماعی

سیتروئن C5 Aircross به‌روز شد
Automobile Farsi - Citroen C5 Aircross

برای بازار اروپا

 

 

این کراس‌اوور جمع و جور سیتروئن پنج سال پیش در چین معرفی شد و یک سال بعد به اروپا رسید. جایی که تاکنون 260هزار نسخه از آن به فروش رفته است اما با تغییر سبک و اولویت‌های به‌روز شده اروپا قرار است مدل جدیدی از آن به بازار اروپا عرضه شود. با این حال تغییرات خیلی بزرگی دیده نمی‌شود.

 

نکته اصلی در طراحی جدید C5  ایرکراس این است که از نظر بصری طوری طراحی شده که عریض‌تر به نظر برسد. این مدل جدید سیتروئن به جای استفاده از معماری دو طبقه معمول در جلوی خودرو از معماری x-Face استفاده کرده که پیش از این در دیگر مدل‌های این شرکت نیز دیده‌ایم. همچنین دی‌لایت‌های این اتومبیل به صورت نقطه‌چین به لوگو سیتروئن در وسط جلوبندی اضافه شده‌اند.

 

چراغ‌های عقب دارای الگوی سه‌بعدی هستند اما بدنه از نظر ظاهری تغییری نداشته است. چرخ‌ها طراحی جدیدی پیدا کرده و دکوراسیون‌ تیره‌تر و گران‌تری پیدا کرده است. در فضای داخلی هم کنسول مرکزی و داشبورد بازطراحی شده‌اند. به یک صفحه نمایش 8 اینچی از سیستم ‌‌رسانه‌ای ده اینچی بهره گرفته شده که عریض است چیزی شبیه به سیستم اطلاعات و سرگرمی C4 و همچنین اینکه نسبت به مدل قبل بالاتر نصب شده و دریچه کولر به جای اینکه در کناره‌های آن قرار گرفته باشند در زیر آن تعبیه شده‌اند. برای نمایش ابزار هم از نمایشگر 12.3 اینچی استفاده شده است.

 

انتخاب حالت جعبه دنده اتوماتیک سیتروئن C5 ایرکراس دکمه‌ای شده و e-Toggle وظیفه کنترل رانندگی را برعهده دارد. همین تغییر ساده تبدیل دسته دنده به دکمه باعث شده تا پیکربندی کنسول مرکزی قابل تغییر باشد و محفظه قرار دادن وسایل کوچک فضای بیشتری پیدا کرده است. گفتنی است صندلی‌های این مدل 15 میلی‌متر ضخیم‌تر از نسخه قبلی هستند.

 

در حوزه فنی سیتروئن C5 ایرکراس هیچ تغییری اتفاق نیافته داده است و این اتومبیل در سه مدل مختلف فنی ارائه می‌شود. توربو دیزل 1.5 لیتری با قدرت 131 اسب‌بخار همراه با جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته یا دستی قابل ارائه است. نسخه دیگر سیتروئن C5 ایرکراس از پیشرانه 1.2 لیتری با قدرت 131 اسب‌بخار برخوردار است که فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه شده و دیفرانسیل جلو در نظر گرفته شده است و همانطور که می‌دانیم پیشرانه‌های قوی‌تر مدت‌هاست که در سیتروئن برای بازار اروپا حذف شده اگرچه برای خودروهای صادراتی همچون بازار روسیه همچنان عرضه می‌شوند.

 

و اما نسخه سوم و آخر که هیبریدی است. خوب است بدانیم 30 درصد فروش خودروسازان در اروپا مربوط به خودروهای هیبریدی است. نسخه هیبریدی سیتروئن C5 ایرکراس از پیشرانه 1.6 لیتری توربو با انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در کنار پیشرانه الکتریکی 110 اسب‌بخاری است. حداکثر بازدهی این نسخه 225 اسب‌بخار بوده و در حالت الکتریکی 55 کیلومتر را می‌پیماید.

 

طبق برآوردها فروش نسخه به‌روز شده سیتروئن C5 ایرکراس تا پایان سه ماهه اول 2022 عرضه خواهد شد و قرار است تا سال 2025 در خط تولید سیتروئن باقی مانده و در آن سال نسل جدیدی از سیتروئن را شاهد خواهیم بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه