شبکه‌های اجتماعی

مشخصات پیشرانه‌های مورد استفاده در نسل جدید تویوتا لندکروزر لو رفت
اتومبیل فارسی - نیل جدید تویوتا لندکروزر (لندکروزر 300)

نمایش رسمی لندکروزر جدید در دو هفته آینده

 

 

با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی نسل جدید تویوتا لندکروزر و پس از لو رفتن طراحی نهایی این محصول، اینبار صفحه اینستاگرامی land.cruiser.300  موتورهای مورد استفاده در نسل جدید تویوتا لندکروزر را معرفی کرده است. نمایش رسمی و جهانی تویوتا لندکروزر جدید که با کد LC300 شناخته می‌شود در اواخر ماه جاری میلادی یا اول ژوئن انجام خواهد شد و تا کنون در چند بخش اطلاعاتی از ویژگی‌های این شاسی‌بلند محبوب منتشر شده است.

 

 

      بخوانید >  نسل جدید تویوتا لندکروزر پیش از رونمایی رسمی لو رفت + تصاویر

 

 

پیشرانه های مورد استفاده در لندکروزر 300 شامل یک نسخه 6 سیلندر V شکل توربوشارژ است که توانایی تولید  409 اسب بخار قدرت در دور 5200 و 650 نیوتن متر گشتاور را در بازه 2000 تا 3600 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه دارای بازدهی بسیار خوبی است و به راحتی پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری مورد استفاده در نسل فعلی (لندکروزر 200) را پشت سر می‌گذارد. ناگفته نماند که پیشرانه V8 مورد استفاده در نسل فعلی دارای حجم 5.7 لیتر و توانایی تولید 381 اسب بخار قدرت و 554 نیوتن متر گشتاور است.

 

در کنار این نسخه بنزینی، تویوتا برای لندکروزر جدید یک پیشرانه دیزلی نیز در نظر گرفته است. این پیشرانه V6 با حجم 3.3 لیتر توانایی تولید 302 اسب بخار قدرت در دور 4000 و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر را در 1600 تا 2600 دور در دقیقه دارا است. همانطور که مشاهده می‌شود این پیشرانه اگرچه توان کم‌تری نسبت به نسخه بنزینی دارد اما گشتاور بالاتری را در دور موتور پایین‌تری تولید می‌کند که می‌تواند در بسیار از شرایط خارج جاده‌ای و آفرود بسیار حائز اهمیت باشد. 

البته این نسخه دیزلی از نمونه قبلی دیزلی که از نوع V8 توربو دیزل با حجم 4.5 لیتر بود حدود 50 نیوتن متر گشتاور بیش‌تر و نزدیک به 40 اسب بخار قدرت بالاتر تولید می‌کند.

 

پیش از این نیز اخباری مبنی بر تصمیمی تویوتا برای بازنشسته کردن پیشرانه‌های 8 سیلندر و روی آوردن به نمونه‌های V6 توربوشارژ  منتشر شده بود و حال دیده می‌شود که در نسل جدید تویوتا لندکروزر این مساله به واقعیت پیوسته است. البته تویوتا پتنتی (اختراع) از یک نسخه V8 توربوشارژ را نیز ثبت کرده است ککه قرار است برای محصولات لکسوس با قیمت بالای 90،000 دلار مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا لکسوسLC-F در سال 2022 به این پیشرانه مجهز می‌شود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه