شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گریت وال تانک ۵۰۰ Hi-4T
پاسخ کوبنده به تویوتا لند کروزر


مدل تانک ۵۰۰ Hi-4T که محصول شاسی‌بلند آف‌رود گریت‌وال موتور محسوب می‌شود، توانسته از زمان آغاز پیش‌فروش در نمایشگاه شانگهای در آپریل گذشته، بیش از ۲۰ هزار سفارش به نام خود ثبت کند. آمار خرده‌فروشی این شاسی‌بلند پلاگ‌این هیبریدی سایز متوسط از زمان آغاز تحویل در ماه جولای، ۹ هزار و ۳۲۸ دستگاه بوده است.

تانک ۵۰۰ Hi-4T نسخه پلاگ‌این هیبریدی مدل بنزینی تانک ۵۰۰ محسوب می‌شود. تانک ۵۰۰ که در نمایشگاه چنگدو ۲۰۲۱ معرفی شده بود، پاسخ گریت‌وال موتور به تویوتا لند کروزر افسانه‌ای بود. فروش نسخه هیبریدی نیز از ماه ژوئن آغاز شد و با قیمت پایه ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار در دسترس است.

این نسخه از ویژگی‌های ظاهری نسخه V6 بهره می‌برد. پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی توربوشارژ آن می‌تواند ۳۰۰ کیلووات قدرت و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه با جعبه‌دنده ۹ سرعته هیدرولیک اتومات (9HAT) جفت شده که در نوع خود، اولین جعبه‌دنده طولی ۹ سرعته چینی با ساختار هیبریدی P2 محسوب می‌شود.

موتور الکتریکی تانک ۵۰۰ Hi-4T، توانایی تولید ۱۵۰ کیلووات بر ساعت را دارد. یک بسته باتری ۳۷.۱ کیلووات بر ساعت نیز در انتهای شاسی سوار شده است. گریت‌وال مدعی است که این سیستم پیشرانه، اجازه تردد در مسیرهای شهری بدون هر گونه مصرف سوخت بنزینی را می‌دهد. در حالت تمام‌الکتریکی، مسافت قابل‌پیمایش خودرو به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. متوسط مصرف سوخت آن نیز در حالت هیبریدی، ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

فروش این شاسی‌بلند آف‌رودی چینی در ماه گذشته به تنهایی ۴ هزار و ۲۶۹ دستگاه بوده و دومین مدل پرفروش از برند تانک محسوب می‌شود. پرفروش‌ترین مدل از این خانواده، تانک ۳۰۰ با پیشرانه احتراق داخلی بوده که آمار خرده‌فروشی آن بیش از ۱۰ هزار دستگاه اعلام شده است. نسخه ICE مدل تانک ۵۰۰ نیز در رتبه سوم قرار دارد که میزان فروش آن کمی بیش از ۴۰۰ دستگاه بوده است. این مدل نیز در ماه گذشته، دهمین خودروی پلاگ‌این هیبریدی پرفروش بوده و در آمار فروش سه ماه گذشته،‌ در رتبه سیزدهم ایستاده است.

نظر دهید


در همین زمینه