شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خط تولید
کاهش سود 48 درصدی استلانتیس

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، از مشکلات کیفی خط تولید که به گفته او تحویل خودروهای ساخت آمریکا را به تأخیر انداخته و هزینه‌های غیرضروری را به شرکت تحمیل کرده است، بسیار خشمگین است. این مهندس سابق که حالا به یک مدیر تبدیل شده، می‌گوید نیاز به رفع مشکلات مدل‌هایی مانند رم ۱۵۰۰ بلافاصله پس از خروج از خط تولید و قبل از ارسال، هم زمان تحویل را کند می‌کند و هم هزینه‌های کلی تولید را افزایش می‌دهد. و این تنها نگرانی او درباره تعمیرات پس از ساخت نیست.

به گزارش اتو نیوز، تاوارس به خبرنگاران گفت: «مورد دیگر این است که اگر تعمیرات خوب انجام نشود، ممکن است مشکلات کیفی دیگری ایجاد کند. وقتی تعمیراتی خارج از خط اصلی انجام می‌دهید، همیشه می‌توانید مشکلی را برطرف کنید اما مشکل دیگری ایجاد می‌شود.»

 

خودروسازان تعداد خودروهایی را که بدون نیاز به تعمیرات اضافه خط تولید را ترک می‌کنند شمارش می‌کنند و این عدد را «نرخ مستقیم اجرا» می‌نامند و تاوارس می‌گوید نرخ کارخانه‌هایش نیاز به بهبودی دارد. این مدیر سابق رنو ادعا کرد: «نرخ مستقیم اجرای برخی از کارخانه‌های ما، از جمله SHAP (استرلینگ هایتس، میشیگان، محل ساخت رم ۱۵۰۰) خوب نیست و این امری است که باید با تیم مدیریت کارخانه خود برطرف کنیم.»

گزارشات مالی نیمه اول سال توسط استلانتیس نشان می‌داد در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ با کاهش سود ۴۸ درصدی مواجه شده‌اند. این خودروساز این امر را به عملکرد ضعیف خود در بازار ایالات متحده نسبت داد. 

نظر دهید