شبکه‌های اجتماعی

تیراژ تولید بی‌سابقه 300 دستگاهی برای ابر خودروی کوئنیخزگ جمرا
Automobile Farsi - Koenigsegg

سایت جدید تولید کوئنیخزگ تا سال 2023 افتتاح می‌شود

 

 اگرچه شرکت سوئدی کوئنیخزگ بسیاری از نتایج اقدامات خود را رسانه‌ای نمی‌کند اما طبق برآوردها، تولید این شرکت در سال‌های اخیر بیش از 35 دستگاه هایپرکار نبوده است. با این حال برنامه‌هایی برای توسعه بزرگ در این شرکت وجود دارد. هایپرکاری که دو سال پیش معرفی شد کوئنیخزگ جمرا هیبریدی بوده و قرار است در تیراژ بی سایقه 300 نسخه تولید شود. کریستین فون کوئنیخزگ قصد دارد دومین مجتمع تولید این شرکت را به طور خاص برای این مدل راه‌اندازی کند.

 

       بخوانید -> ابر خودرو 4 نفره کوئنیخزگ با شتاب 1.9 ثانیه‌ای (کوئنیخزگ جمرا)

 

این مجموعه جدید تولید در کنار کارخانه فعلی قرار داشته و در نزدیکی فرودگاه شهر آنگلهوم واقع شده است. کوئنیخزگ در سال 2003 به این نقطه نقل مکان کرد و اکنون تنها دو آشیانه به مساحت 11 هزار مترمربع را اشغال کرده که در منطقه‌ای قرار دارد که پیش از این نیروی هوایی سوئد در آن بود و سال 2002 آن را ترک کرد. به علاوه این شرکت یک باند 1.7 کیلومتری را نیز در اختیار داشته که به طور فعال برای آزمایش ابرخوردهای خود از آن بهره می‌برد.

 

AutomobileFa Koenigsegg Gemera 10

 

مجموعه جدید صرفا شامل کارگاه تولید و انبار قطعات نبوده بلکه دارای فضای اداری، سالن ارائه، نمایشگاه و کارگاه مونتاژ نمونه خواهد بود. مساحت کل این کارخانه جدید 30 مترمربع بوده و پنل‌های خورشیدی وظیفه تامین انرژی این کارخانه را برعهده دارند همچنین مجتمع جدید با گذرگاه‌های شیشه‌ای به سوله‌های فعلی کوئنیخزگ متصل خواهند شد. همچنین برنامه‌هایی برای ساخت یک مسیر آزمایش خودرو در این کارخانه وجود دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ایت مجموعه سال 2023 آماده بهره برداری خواهد شد. تا زمان افتتاح مجموعه جدید کوئنیخزگ قصد دارد 100 مهندس، 150 کارگر ماهر استخدام کرده و بدین ترتیب تعداد کارکنان این شرکت به 800 نفر افزایش می‌یابد.

 

جالب اینجاست که شرکت کوئنیخزگ لوگوی روح را از بال نیروی هوایی که زمانی در این منطقه فعالیت داشته به ارث برده است. اکنون پیشرانه‌های هایپرکارهای تولید شده در اینجا ساخته شده اما در آینده تولید آن‌ها به کارخانه جدید سپرده می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه