شبکه‌های اجتماعی

ادیسون موتور سانگ‌یانگ را می‌خرد
اتومبیل فارسی - سانگ یانگ تیوولی

پس از کش و قوس‌های فراوان


سانگ یانگ پس از ورشکستگی و امتناع بانک‌ها از پرداخت وام به این شرکت، به سختی به حیات خود ادامه داده است. هر چند در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی برای جذب یک خریدار داشته است.


این تلاش‌ها از زمانی آغاز شد که ماهیندار رسما اعلام کرد تمایلی برای حفظ و نجات این برند کره‌ای ندارد. پس از آن سانگ‌یانگ به شکل گسترده‌ای برنامه‌های آتی خود را اعلام کرد و از تولید محصولات جدید و الکتریکی در آینده خبر داد تا جذابیت بیش‌تری برای خریداران داشته باشد. حالا وبسایت Nikkei گزارش داده، کنسرسیومی به رهبری ادیسون موتور کره جنوبی، برای نجات سانگ یانگ پا پیش گذاشته است.


بر اساس این گزارش، در صورت تایید دادگاه، این کنسرسیوم سانگ یانگ را با قیمتی حدود 260 میلیون دلار خریداری خواهد کرد. با فرض این که همه چیز طبق برنامه و بدون مشکل پیش برود، اوایل ماه آینده میلادی، توافق‌نامه‌ای بین سانگ یانگ و کنسرسیوم خریدار این شرکت برای نهایی شدن این خرید امضا خواهد شد.


بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، سه گروه برای خرید سانگ یانگ پا پیش گذاشته‌اند که شامل شرکت کالیفرنیایی INDI EV و یک کنسرسیوم دیگر به رهبری الکتریکال لایف بیزنس اند تکنولوژی (EL B&T) می‌شود که البته مورد آخر به دلیل نداشتن مدارک مورد نیز از روند رسیدگی در دادگاه کنار گذاشته شده است.

 

ادیسون موتور یک شرکت تولید کننده اتوبوس و کامیون‌های الکتریکی است که جاه‌طلبانه به دنبال پیشی گرفتن از شرکت‌هایی مانند تسلا و اپل در صنعت خودروهای الکتریکی است.


در حالی که کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، ادیسون موتور مدعی است قصد دارد محصولی به نام Smart S معرفی کند تا با خودروهایی مانند تسلا مدل Sو مرسدس بز EQS به رقابت بپردازد. بر اساس اعلام شرکت ادیسون موتور، این خودرو به سه موتور الکتریکی مجهز است که 644 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به این خودروی لوکس اجازه می‌دهد در کم‌تر از 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این مدل همچنین به یک مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده که امکان پیمایش حدود 800 کیلومتر را در هر شارژ فراهم می‌کند.


این شرکت همچنین از معرفی خودرویی به نام Smart E برای رقابت با مرسدس E کلاس و EQE و همچنین مدل Smart A برای رقابت با شورولت بولت و تسلا مدل3 خبر داده است. تولید یک کراس اوور با نام Smart X، قایق‌های الکتریکی، پهپادهای تحویل کالا و خودروی پرنده نیز در برنامه‌های این شرکت است.

 

نظر دهید


در همین زمینه