شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات هوندا
تصمیم نهایی تا پایان سال گرفته خواهد شد

هوندا در حال بررسی برنامه‌های احداث یک کارخانه تولیدی در کانادا است. این پروژه که هزینه اولیه آن ۲ ترییلیون ین (برابر با ۱۳.۸۳ میلیارد دلار) تخمین زده شده، هوندا را در مسیر تولید خودروهای الکتریکی قرار می‌دهد. این کارخانه علاوه بر خودروهای الکتریکی، تولید باتری‌های این محصولات را هم در دستور کار قرار خواهد داد.

در صورت تصویب این برنامه، هوندا یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های تاریخ خود را انجام می‌دهد. این خودروساز ژاپنی هم‌اکنون در حال بررسی نقاط مختلفی برای احداث این کارخانه است که یکی از آن‌‌ها، در کنار یک کارخانه خودروسازی دیگر در اونتاریو قرار دارد. در گزارش وبسایت ژاپنی Nikkei آمده که مدیران هوندا تا پایان ۲۰۲۴، تصمیم نهایی خود درباره این برنامه را خواهند گرفت و در صورت تایید، انتظار می‌رود که کارخانه تولیدی در سال ۲۰۲۸ افتتاح شده و آماده کار باشد.

هوندا فعلا به این گزارشات پاسخی نداده است. پیش از این اعلام شده بود که هوندا قصد دارد تولید و فروش خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی را تا سال ۲۰۲۶ آغاز کند. این خودروها قرار است بر اساس سازه جدید هوندا که e:Architecture نام دارد، ساخته شوند. هوندا در سال ۲۰۲۲ نیز اعلام کرده بود که قصد دارد با همکاری شریک تجاری خود یعنی LG Energy Solution، یک کارخانه تولید باتری در اوهایو را تاسیس کند. سرمایه‌گذاری این کارخانه، ۴.۴ میلیارد دلار برآورد شده بود.

هوندا و جنرال‌موتورز قرار بود با هدف شکست دادن تسلا در آمار فروش، خودروهای الکتریکی مختلفی را به شکل جوینت‌ونچر تولید کنند اما آن‌ها در اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کردند که این برنامه ۵ میلیارد دلاری متوقف شده و همکاری بین آن‌ها ادامه نخواهد یافت. حال باید منتظر ماند و دید که برنامه جدید هوندا نیز مسیر مشابهی را طی خواهد کرد یا بالاخره شاهد پیشرفت این برند ژاپنی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

نظر دهید