شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جک QX PHEV
با همکاری هوآوی و BYD

  

جک QX PHEV به عنوان اولین خودرو پلاگین هایبرید برند جک معرفی و به بازار عرضه شد. این خودرو را می‌توان به عنوان نسخه پلاگین هایبرید سهول QX دانست که چهره آن کمی متفاوت شده است.


در نسخه پلاگین هایبرید جک QX PHEV، جلوپنجره بدون قاب با خط‌وط افقی کروم دیده می‌شود که نمای رو به رو را به روز‌ تر از نسخه بنزینی می‌کند. تغییرات در نمای عقب نیز تنها به سپر معطوف می‌شود که دیگر قطعه پلاستیکی مشکی رنگ را ندارد و تنها یک قاب مشکی براق دور شبرنگ‌های عقب را احاطه کرده است.


جک QX پلاگین هایبرید از BYD Song Pro و Geely Galaxy L7 کمی کوچکتر است و 4605 میلی‌متر طول، 1890 میلی‌متر عرض، 1700 میلی‌متر ارتفاع و 2720 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


کابین جک QX PHEV نیز تفاوتی با نسخه بنزینی ندارد. جک برای تزئین کابین از چند رنگ استفاده کرده و تا جای ممکنه دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده است. مانند اکثر خودروهای امروزی، جک QX پلاگین هایبرید نیز از دو نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ متصل استفاده می‌کند که سیستم عامل آن از نوع HiCar هوآوی است که مانند گوشی‌های هوشمند این شرکت عمل می‌کند. سرنشینان می‌توانند از طریق فرامین صوتی با خودرو در تعامل باشند که توسط هوش مصنوعی iFlytek انجام می‌شود.


جک QX پلاگین هایبرید به سیستم خودکار رانندگی سطح 2 مجهز شده که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و حفظ بین خطوط است.


قوای محرکه این کراس‌اوور بر اساس معماری MIS ساخته شده و از پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی ساخت FinDreams و موتورهای الکتریکی تشکیل می‌شود. FinDreams Engine یکی از پنج زیرمجموعه برند BYD به حساب می‌آید که در کنارFinDreams Battery, FinDreams Technology, FinDreams Vision, FinDreams Moulding قرار می‌گیرد.


پیشرانه درونسوز 108 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با خروجی موتورهای الکتریکی که 201 اسب‌بخار و 300 نیوتن‌متر گشتاور است ترکیب می‌شود. با این اعداد، این کراس‌اوور تنها در مدت زمان 7.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


نیرو بخش موتورهای الکتریکی بسته باتری سه عددی لیتیومی 21.6 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ بُرد مسافت 120 کیلومتر را در چرخه CLTC تامین می‌کند. به صورت ترکیبی جک QX PHEV می‌تواند با باک پُر و باتری شارژ شده 1300 کیلومتر پیمایش داشته باشد. بر اساس اطلاعات، جک QX PHEV می‌تواند با شارژر DC ظرفیت 30 تا 80 درصد را طی مدت زمان 26 دقیقه پُر کند. اگر با شارژر AC اقدام به شارژ انجام شود 20 تا 100 درصد ظرفیت، 3.5 ساعت زمان می‌برد.

 

نظر دهید


در همین زمینه