شبکه‌های اجتماعی

هیوندای 7، جدیدترین اتومبیل مفهومی نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس
Automobile Farsi - Hyundai Seven Concept

آیونیک 7 بر اساس هیوندای 7 مفهومی ساخته خواهد شد

 

 

کراس اوور 7 جدیدترین خودرو مفهومی هیوندای در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. درست همان‌طور که دو سال پیش خودروی الکتریکی آیونیک 5 از دل اتومبیل مفهومی هیوندای 45 ساخته شد. به نظر می‌رسد حالا آیونیک 7 نیز بر اساس اتومبیل مفهومی هیوندای 7 ساخته خواهد شد. در هر حال چیزی که پیش‌روی ما است تنها یک خودرو مفهومی است.

 

نمای بیرونی هیوندای 7 بر اساس تصمیم طراحان به همان شیوه‌ای تعیین شده که پیش از این مینی‌ون استاریا ساخته شده بود. از ویژگی‌های این کراس‌اوور مفهومی می‌توان به معماری دو طبقه یا در اصلاح دو قسمت مجزا، قوس چرخ‌های که مستطیلی بوده و کاپوت آن کاملا مسطح اشاره کرد.

 

چرخ‌ها دارای بخش‌های متحرکی هستند که به طور پیش‌فرض باعث کاهش مقاومت آیرودینامیکی شده و قابلیت باز شدن داشته تا بتواند ترمزها را خنک کند، این سیستم به صورت الکترونیکی عمل می‌کند. تنها مشخصه منتشر شده از ابعاد و اندازه هیوندای 7 می‌توان به فاصله دو محور آن که معادل 3.2 متر است، اشاره کرد. این درحالی است که فاصله دو محور هیوندای پالیسید 2.9 متر است.

 

هیوندای 7 در سمت شاگرد دارای دو در بدون ستون B بوده و در سمت راننده نیز تنها یک در دارد. این عدم تقارن در طراحی درها به دلیل چیدمان داخلی کابین بوده زیرا در جلو دو صندلی بزرگ در نظر گرفته شده و در پشت صندلی راننده یک مبل خانگی تعبیه شده است. از دیگر امکانات استفاده شده در دکوراسیون هیوندای 7 می‌توان به استفاده از بامبو و فرش با تعدادی قفسه و کشو در کنار یخچال برای نوشیدنی‌ها اشاره کرد.

 

صندلی‌های جلو هیوندای 7 به صورت چرخشی تعبیه شده و روی سقف آن از نمایشگر بزرگی استفاده شده‌است. فرمان و پدالی برای هیوندای 7 در نظر گرفته نشده و برای کنترل دستی اتومبیل از یک دسته جویستیک استفاده شده است که از دسته و تکیه‌گاه متصل به سمت راست صندلی امتداد می‌یابد.

 

هنوز جزئیات دقیق هیوندای 7 منتشر نشده اما مشخص است که این اتومبیل مفهومی بر اساس پلت‌فرم ماژولار E-GMP ساخته شده‌است که سیستم الکتریکی 800 ولتی داشته و از یک شارژر دی‌سی 350 کیلوواتی برخوردار است. فاصله شارژ 10 تا 80 درصد را تنها در 20 دقیقه می‌توان شارژ کرد و محدوده قابل انتظار برای پیمایش یک بار شارژ کامل 480 کیلومتر است.

 

آیونیک 7 هرچند تا سال 2023 به بازار عرضه نخواهد شد، اما چیزی که مشخص است ظاهر آن بسیار شبیه به هیوندای 7 بوده اما داخل آن به شکل سنتی درخواهد آمد. بر همین اساس در سال 2022 باید منتظر آیونیک 6 که سدانی بر اساس اتومبیل مفهومی هیوندای Prophecy است معرفی خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه