شبکه‌های اجتماعی

رشد فروش خودروهای برقی در سطح جهان در سال 2021
اتومبیل فارسی - خودرو برقی

با فروش بیش از 4.6 میلیون خودرو

 

 

فروش جهانی خودروهای برقی و پلاگین در سال 2021 شگفت‌انگیز است. نه تنها به دلیل گسترش فوق العاده آن بلکه به علت مشکلاتی که صنعت خودروسازی با آن دست به گریبان است. از اپیدمی کرونا گرفته تا کمبود تراشه از مشکلاتی است که صنعت خودروسازی در سال 2021 با آن مواجه بوده است.

 

بر اساس آماری که از سوی EV-Volumes منتشر شده است بیش از 907 هزار دستگاه خودرو در ماه دسامبر در سطح جهان، خودروی برقی یا پلاگین به فروش رسانده‌اند که این یک رکورد تاریخی به شمار می‌رود. این در حالی است که در ماه گذشته آن 720 هزار دستگاه خودرو از این نوع به فروش رفته است.

 

این در حالی است که در ماه دسامبر 2020، در سطح جهان تنها 571 هزار دستگاه خودرو الکتریکی و پلاگین هیبرید به فروش رفته که نشان از رشد 59 درصدی در سال 2021 دارد. همچنین این گزارش نشان می‌دهد اصلی‌ترین موضوع افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید نسبت به کل بازار است که نشان رشد 15 درصدی دارد.

 

جالب آن‌که سهم خودروهای تمام برقی از پلاگین هیبریدها بیشتر بوده و 11 درصد را شامل می‌شود. گفتنی در سال 2021، در سطح جهان 6.5 میلیون خودروی پلاگین به فروش رفته که نسبت به سال قبل از آن 108 درصد رشد داشته که این شگفت‌انگیز است.

 

سهم خودروهای تمام برقی از این فروش جهانی 4.6 میلیون خودرو بوده است و چینی‌ها در رده اول فروش جهانی خودروهای الکتریکی قرار دارند. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه