شبکه‌های اجتماعی

همکاری رنو و جیلی برای ساخت خودروی هیبریدی
سرمایه‌گذاری مشترک رنو و جیلی

ورود دوباره رنو به چین و بلیط ورود جیلی به آمریکا

 

 

شایعه شده است که جیلی و رنو در آستانه یک اعلام همکاری جدید هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو شرکت از ابتدای سال روی یک سرمایه‌گذاری مشترک کار می‌کنند که جزئیات آن نهایی شده و به زودی به طور رسمی اعلام می‌شود.


رویترز گزارش‌ می‌دهد که این سرمایه‌گذاری به ایجاد یک برند جدید خودرویی متمرکز بر پلاگین هیبریدها کمک می‌کند. انتظار می‌رود جیلی معماری و پلت‌فرم CMA خود را ارائه دهد که هم ولوو و این خودروساز چینی از آن استفاده می‌کنند. در عوض نیز رنو توجه خود را روی طراحی و بازاریابی متمرکز خواهد کرد و به بزرگ‌ترین بازار جهان یعنی چین نیز ورود می‌کند.


این قرارداد در واقع به رنو اجازه می‌دهد تا دوباره وارد چین شود، جایی که یک سال پیش با منحل شدن شراکت او با دانگ‌فنگ مجبور شد از آن خارج شود. همچنین ممکن است این اشتراک راهی برای شرکت فرانسوی برای گسترش حضور خود در سراسر آسیا باشد. با توجه خاص به کارخانه مونتاژ کره‌جنوبی که خودروهایی را تحت رنو سامسونگ موتورز تولید می‌کنند. رنو در سال 2000، 80 درصد از سهام سامسونگ موتورز کره را در اختیار گرفت و سومین خودروساز بزرگ کره جنوبی به شمار می‌رود.


جیلی نیز ممکن است بتواند به هر تعداد از تاسیسات تولید رنو دسترسی پیدا کند، اما به نظر می‌رسد کارخانه بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی گزینه مورد نظر آن‌ها است. طبق گزارش منابع ناشناس Lynk & Co برند تحت نظر جیلی ممکن است SUV 01 خود را به صورت محلی تولی کرده و سایر محصولات هیبریدی را با برند جدید و در سرمایه‌گذاری مشترک به تولید برساند. این تولیدات می‌توانند با برند رنو سامسونگ فروخته شوند.

 

 

بلیط ورود جیلی به آمریکا
علاوه بر حمایت رنو سامسونگ که در این سال اخیر با کاهش فروش در کره مواجه شده است، جیلی دسترسی به بازار کره و مزیت قابل توجه دیگری را به دست می‌آورد. با تولید انواع وسیله نقلیه در کره جنوبی، این شرکت چینی به خوبی می‌تواند نوعی ورود از پنجره به بازار ایالات متحده به حساب بیاید. این بدان معناست که جیلی بدون عوارض گمرکی محصولات خود را وارد بازار آمریکا می‌کند.

 

تنش‌های میان چین و آمریکا به تجارت خودروسازان چینی آسیب جدی وارد کرد. آنهایی که سعی داشتند وارد دومین بازار بزرگ خودرو جهان شوند عملا با این تنش‌ها ضرر زیادی متحمل شدند. اما قرارداد رنو و جیلی می‌تواند امکان استفاده از توافقنامه تجارت آزاد میان کره و آمریکا را برای صادرات خودروهای جیلی با برند Lynk & CO باز کند.


هنوز هیچ نشانه محکمی از چارچوب زمانی اعلام این شراکت منتشر نشده است، همچنین کاملا مشخص نیست که این شراکت جدید با اتحاد رنو و نیسان مطابقت دارد.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه