شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس واگن گلف GTi نسخه ویژه 40 سالگی
محدود به 1500 دستگاه

 

بازار آمریکا شمالی در حال فوت کردن شمع 40 سالگی فولکس‌واگن گلف است و حالا آنها این مهم را با نسخه‌ای ویژه جشن می‌گیرند. از سال 1983 که گلف MK1 جی‌تی‌ای با لقب ربیت جی‌تی‌ای در این بازار حضور داشت تا به امروز، این هاچ‌بک جذاب از فروش خوبی برخوردار بوده است.


این نسخه ویژه بر اساس جی‌تی‌ای S توسعه پیدا کرده و از دو رنگ بدنه خاص Tornado Red و Urano Gray بهره می‌برد. البته رنگ‌های Pomelo Yellow Metallic و Opal White Pearl نیز به عنوان رنگ آلترناتیو برای خریداران وجود دارد.


این مدل بر روی رینگ‌های 19 اینچ پُر پَره با رنگ مشکی براق همراه با نوار قرمز دور آنها و تایر‌های تابستانی 235/35 سوار می‌شود. رینگ‌های این خودرو دقیقا همان نمونه‌ای است که پیش‌تر برای مدل گلف جی‌تی‌ای کلاب اسپرت 45که به مناسبت 45 سالگی اولین نمونه جی‌تی‌ای (Grand Touring Injection) عرضه شد مورد استفاده قرار گرفت.


برای اینکه جی‌تی‌ای 40اُمین سالگرد ادیشن از دیگر نمونه‌ها به راحتی تشخیص داده شود، یک نوار لانه زنبوری و یک عدد 40 زیر درب‌ها چسبانده شده است. از دیگر نکات طراحی خارجی می‌توان به سقف و تزئینات مشکی رنگی مانند آینه‌ها اشاره کرد. داخل خودرو نیز فولکس واگن از صندلی‌های پارچه‌ای Scalepaper Plaid، سر دنده مشابه توپ گلف و لوگو 40 برای تمایز استفاده می‌کند.

 


مانند بسیاری از نسخه‌های ویژه گلف، هیچ تغییر مکانیکی در زیر کاپوت رخ نداده و همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو با خروجی 241 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور بر روی خودرو قرار دارد. از ویژگی‌های فنی این هاچبک ویژه می‌توان به دمپر‌های تطبیقی و قفل دیفرانسیل مکانیکی استاندارد اشاره کرد.


تنها 1500 دستگاه از این نمونه تولید خواهد شد که 750 دستگاه با گیربکس شش سرعته دستی و 750 دستگاه با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک تولید می‌شود. قیمت نمونه دستی 33.050 و نمونه اتوماتیک 33.855 دلار اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه