شبکه‌های اجتماعی

نیسان قشقایی با سیستم هیبریدی e-Power تولید می‌شود
Automobile Farsi - Nissan Qashqai e-Power

نسل سوم نیسان قشقایی با پیشرانه هیبریدی در اروپا

 

 

نسل سوم نیسان قشقایی که سال گذشته رونمایی شد قرار است اولین مدل نیسان باشد که از سیستم هیبریدی e-Power در بازار اروپا بهره می‌برد. نیسان سال 2016 از چنین پیشرانه‌ای برای اولین برای در نیسان نوت استفاده کرد. پیش از این، سیستم هیبریدی e-Power در ژاپن ، چین و تایلند استفاده شده و مدل‌های مختلف نیسان با آن تولید شده است، حالا قرار است با تولید نیسان قشقاییی در کارخانه ساندرلند در انگلستان این نوع از پیشرانه وارد بازار اروپا شود.


در این سیستم هیبریدی، خودرو توسط پیشرانه الکتریکی به حرکت درآمده و در محل جعبه دنده نصب می‌شود و دیفرانسیل جلو است، قدرت این پیشرانه 188 اسب‌بخار بوده و گشتاور آن 330 نیوتن‌متر است. کنترل کشش اتومبیل نیز صرفا الکترونیکی بوده که با فشار دادن آنی به پدال گاز حالت e-Pedal فعال شده و شتاب و کاهش سرعت را انجام می‌دهد و به نوعی شتاب و کاهش سرعت هر دو به پدال  گاز اختصاص داده شده است. 

 

پیشرانه بنزینی نیسان قشقایی هیبریدی 1.5 لیتری توربو است که 156  اسب‌بخار قدرت داشته و صرفا در صورت لزوم از آن استفاده می‌شود. این پیشرانه صرفا وظیفه شارژ باتری را برعهده دارد.  ظرفیت باتری نیسان قشقایی اعلام نشده و تنها مصرف سوخت این اتومبیل 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر تعیین شده است. در همین حال نیسان قشقایی بنزینی از پیشرانه 1.3 لیتری توربو با قدرت 158 اسب‌بخار و جعبه دنده CVT مصرف سوخت بیشتری داشته و 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف آن است. جالب‌تر آنکه نیسان قشقایی هیبریدی قابلیت شارژ باتری با پریز برق و دستگاه شارژ را ندارد. 

 

از نظر ظاهری نیسان قشقایی با پیشرانه e-Power با نسخه‌های بنزینی صرفا در قسمت پلاک و جلوپنجره خودرو متفاوت است و تفاوت آن صرفا در نوار افقی است که بالای این قسمت و سیاه رنگ تعبیه شده است. مشخصات کامل و قیمت این اتومبیل در پایان تابستان 2022 و در زمان عرضه به بازار مشخص می‌شود. نیسان قشقایی هیبریدی گران‌ترین نسخه این مدل نیسان خواهد بود. به تازگی نیسان جوک هیبریدی نیز معرفی شده که پیشرانه آن کاملا نسبت به این مدل متفاوت است. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه