شبکه‌های اجتماعی

خودرویی که طراحی گذشته و تکنولوژی آینده را ترکیب کرد
Automobile Farsi - 2020 GreatWall Chaopai Concept

رونمایی گریت‌وال چائوپای کانسپت در نمایشگاه پکن 2020

 

گریت وال در نمایشگاه اتومبیل پکن که به صورت رسمی کار خود را از 26 سپتامبر آغاز کرده، کانسپتی آینده‌نگر به نام گریت وال چائوپای را رونمایی کرد. این خودروی جدید بر پایه پلتفرم لمون (Lemon) شرکت گریت‌وال طراحی شده و طراحی کلی آن با نگاهی به خودروهای قدیمی صورت گرفته است.

 

در بحخث ظاهری، گریت‌وال چائوپای کانسپت نگاهی آینده‌نگر به خودروهای دهه 60 میلادی داشته است. این خودرو که با رنگ فیروزه‌ای به نمایش در آمده، توسط آقای سیمونز، رئیس بخش طراحی جهانی گریت‌وال شکل گرفته است. از ‌مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به فاصله نسبتا زیاد آن از سطح زمین و جلوپنجره بسته آن اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود این خودرو با قوای محرکه تمام الکتریکی عرضه شود.

 

جذاب‌ترین قسمت گریت‌وال چائوپای کانسپت را می‌توان نمای داخلی آن دانست. نمای داخلی از ترکیب رنگ‌های خاکستری روشن و سبز تیره شکل گرفته تا ترکبی از خودروهای کلاسیک و مدرن باشد. استفاده از المان‌های خودروهای دهه 60 میلادی در این قسمت نیز به خوبی قابل مشاهده است. ترکیب دریچه‌های دایره‌ای کولر که نمایشگرهای دیجیتالی کوچک را درون خود جای داده‌اند و فرمانی که به سبک خودروهای قدیمی طراحی شده، با نمایشگرهای اطلاعات مربوط به سرگرمی و رانندگی را پیش روی راننده قرار می دهند، فضایی از آینده را به نگاه به گذشته ایجاد کرده است.

 

فلسفه‌ای که سیمونز با طراحی این خودرو دنبال می‌کرده، ترکیب طراحی کلاسیک با تکنولوژی آینده بوده استو این خودرو به واسطه طراحی بر اساس پلتفرم لمون، می‌تواند به صورت هیبریدی یا تمام الکتریکی عرضه شود. همچنین گریت‌وال چائوپای کانسپت به سطح 3 سیستم‌های کمک راننده مجهز شده که شامل کنترل صوتی، کابین هوشمند و ... می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه