شبکه‌های اجتماعی

محصول جدید فولکس‌واگن برای برزیل
Automobile Farsi - VW nivus

نیووس می‌تواند جایگزین پولو باشد

فولکس‌واگن نیووس به رونمایی رسمی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و انتشار چند تصویر از آن توسط شعبه برزیل این شرکت، این تصور را ایجاد کرده که کراس کوچک فولکس‌واگن، احتمالا جایگزینی برای پولو هاچ‌بک در این کشور است. فولکس‌واگن برزیل به تازگی عکس‌هایی از این کراس کوپه منتشر کرده که به سبک محصولات اخیر فولکس واگن تا اندازه‌ای استتار شده است.
بخش عمده طراحی و توسعه فولکس‌وااگن نیووس، توسط مهندسان این شرکت در آمریکای جنوبی صورت گرفته است و قرار است تولید آن در برزیل انجام شود. با این حال ظاهرا این کراس‌کوپه توسط نماینده‌های اروپایی نیز به فروش خواهد رفت. برزیل از ماه ژوئن فروش نیووس را آغاز می کند و در پی آن دیگر کشورهای آمریکای لاتین نیز این محصول را تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند کرد.
مهم‌ترین نکته درباره فولکس واگن نیووس این است که ارزان‌ترین خودرویی است که تا کنون با استایلی شبیه به خودروهای کوپه معرفی شده است. بر خلاف مدل‌های تی‌کراس، تارک و تیگوان، فولکس واگن نیووس شیب زیادی در ستون C دارد که به نوعی از پورشه ماکان الگوبرداری شده است. بر خلاف دیگر شاسی‌بلندهای کوپه فولکس واگن مانند اطلس کراس اسپرت، انحنای بیش‌تری در خط‌های اصلی این خودرو دیده می‌شود. استفاده از چراغ‌های LED، چراغ‌های روز و رینگ‌های 17 اینچی، امکان رقابت نیووس با محصولات سطح بالاتر را ایجاد می‌کند.
فولکس‌واگن نیووس بر پایه پلتفرم MQB طراحی شده که ساختاری برای بسیاری از محصولات این شرکت است. فولکس‌واگن نیووس با یک پیشرانه لیتری سه سیلندر با توان 128 اسب‌بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر عرضه می‌شود. یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد و البته امکان سفارش سیستم تمام چرخ محرک 4موشن برای آن وجود ندارد. در گزارش‌های قبلی درباره این خودرو آمده بود که یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به صورت استاندارد برای آن عرضه خواهد شد، اما در گزارش‌های جدید خبری از این جعبه‌دنده نیست.
با این که نیووس از نظر اندازه بسیار به پولو هاچ‌بک شبیه است، فضای بار 415 لیتری را ارائه می‌دهد که اختلاف قبال توجهی با فضای 285 لیتری پولو دارد. این ویژگی نیووس را به گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌های کوچک تبدیل می‌کند.
هنوز برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا اعلام نشده است، با این حال اگر نیووس وارد این بازار شود، با قیمتی حدود 17000 دلار، ارزان‌‌ترین محصول فولکس‌واگن در این بازار خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه