شبکه‌های اجتماعی

قرعه‌کشی تویوتا در ژاپن
اتومبیل فارسی - تویوتا سوپرا

تولید محدود سوپرا با رنگ ویژه سفید مات


نام قرعه‌کشی خودرو برای ما بسیار آشنا است اما اگر پشت کلمه قرعه‌کشی نام ژاپن بیاید حتما اتفاق ویژه‌ای در راه خواهد بود. تویوتا برای سوپرا همزمان با گیربکس جدید 6 سرعته دستی، رنگ سفید مات نیز معرفی کرده که تنها 50 دستگاه از این ترکیب در ژاپن تولید می‌شود. به همین منظور تویوتا یک قرعه‌کشی برای علاقه‌مندان تدارک دیده تا بتوانند شانس خود را امتحان کنند.


GR Supra Matte White Edition با تزئینات مشکی اسپلیتر‌ها، رکاب‌ها، دفیوزر‌ها، قاب آینه‌ها، ستون A، ورودی‌های هوا، رینگ‌های 19 اینچ فورج کاری شده با رنگ Frozen Gunmetal Gray و کلیپر‌های ترمز قرمز رنگ از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شوند. پیش از این GR Supra A91-MT Edition نیز با چنین شباهت‌هایی در آمریکا و با تیراژ محدود 500 دستگاه به فروش رفته بود.


در خودرو سوپرا داخل کابین برای صندلی‌ها، بخشی از روکش درب‌ها، بخشی از فرمان و زیر آرنجی کنسول وسط از چرم قهوه‌ای رنگ و در کنار آن در کنسول میانی و جلو داشبورد قطعات فیبر کربن استفاده شده است. روی داشبورد و جلو صندلی شاگرد نوشته Matte White Edition با عکسی از سوپرا و لوگو GR Supra خودنمایی می‌کند.


خودرو سوپرا بر پایه تریم پرمدار سوپرا یعنی RZ توسعه یافته که تمامی مواردی که این تریم دارد مانند شارژر وایرلس، درگاه USB، سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو، نمایشگر 8.8 اینچ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی بر روی این نسخه نیز موجود خواهد بود.


قوای محرکه سوپرا هیچ تغییری پیدا نکرده و همچنان از نمونه 6 سیلندر 3 لیتر توربو استفاده می‌کند که خروجی آن 382 اسب‌بخار قدرت است. این میزان خروجی توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب می‌رسد. برخی از تغییرات فنی این خودرو برای بازار ژاپن به اصلاح سیستم AVS، EPS و VSC مربوط می‌شود.


قیمت این نمونه خاص از سوپرا در ژاپن از 7 میلیون و 890 هزار ین معادل 57.098 دلار شروع می‌شود که 577.000 ین معادل 4.175 دلار گران‌تر از نسخه پرچمدار RZ خواهد بود. ثبت نام قرعه کشی تویوتا مابین 20 جولای تا 21 آگوست اتفاق می‌افتد.

 

نظر دهید


در همین زمینه