شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکسید TXL
توسط EXEED TXL

 

اکسید TXL در سال 2020 موفق شد با نمره 93.6 درجه 5 ستاره پلاس را از C-NCAP چین دریافت کند. نمره‌ای که بالاترین رکورد برای یک SUV متوسط در تاریخ این تست به حساب می‌آید.


C-NCAP چین یک موسسه تحقیقات ایمنی مستقل است و برای رتبه دهی به ایمنی خودروها تست‌های سختگیرانه ای را اعمال می‌کند. از طرف دیگر TXL به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی بالای برند اکسید در حوزه ایمنی توانسته این رکورد قابل توجه را به ثبت برساند. در این مقاله نگاهی به برخی از ویژگی‌های ایمنی EXEED TXL خواهیم داشت.


سیستم دستیار رانندگی هوشمند در اکسید به گونه‌ای طراحی‌شده که با عملکرد بالا سناریوهای مختلفی را برای ایجاد یک محدوده ایمنی به کار می‌گیرد. محدوده‌ای که در آن اولویت، سلامت عابران و سرنشینان خودرو است.


پلتفرم اکسید که به M3X Mars شهرت دارد، با همکاری شرکت معتبر Magna و بر اساس تحقیقات گسترده‌ای طراحی و ساخته‌شده که در آن ایمنی، هوشمند بودن، راحتی و قدرت چهار مؤلفه اصلی به‌حساب می‌آمدند.

 


از طرف دیگر متریال به کار رفته در تولید TXL از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند. برای مثال نسبت استفاده از استیل مقاوم در بدنه این خودرو به 70 درصد و استحکام کششی فولاد مقاوم در آن به 1500 مگا پاسکال می‌رسد که می‌تواند فشاری معادل 10 تن را تحمل کند. این عدد یعنی معادل سقوط 5 وسیله نقلیه با وزن مشابه روی خودرو.


طراحی بدنه اکسید TXL به شکلی بوده تا تغییر شکل ندهد و به‌طور مؤثر از سرنشیان خودرو هنگام تصادف‌های شدید و واژگونی خودرو محافظت کند. علاوه بر این در بدنه TXL به شکل گسترده از ورق فولاد گالوانیزه دو طرفه بهره برده شده که می‌تواند با جلوگیری از خوردگی، عمر مفید بدنه را افزایش دهد.


از نظر طراحی ساختاری، EXEED TXL از شاسی Benteler بهره می‌برد که می‌تواند به خط ترمز بسیار کوتاه 36.5 متری دست یابد و احتمال تصادف در صورت ترمز ناگهانی را کاهش دهد.


علاوه بر برتری در انتخاب مواد و ساختار بدنه خودرو، اکسید TXL از سیستم کمکی رانندگی پیشرفته (ADAS) با 21 عملکرد بهره می‌برد که عملکردهایی نظیر جلوگیری از خروج از لاین، ترمز اضطراری خودکار (AEB) و کروز کنترل تطبیقی (ACC) را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.


هشدار باز شدن درها، سنسور عقب و سیستم ضد لغزش در کنار سیستم ESP 9.3 بوش و تصویر پانوراما 360 درجه با کیفیت بالا همگی به راننده اکسید TXL کمک می‌کنند تا در هنگام بروز حادثه عملکرد سریعی داشته باشد.


اکسید TXL مجهز به هشدار باز شدن در (DOA) و هشدار باز شدن درب (DOW) است که می‌تواند عبور سایر خودروها از عقب ماشین را کنترل کرده و هنگامی که در حالت پارک، درب در حال باز شدن است هشدار دهد و از برخورد جلوگیری کند.


در کنار این، TXL مجهز به هشدار نزدیک خودرو (CVW) است که می‌تواند خطر تصادفات از عقب را در رانندگی و پارک تشخیص دهد و پس از شناسایی خطر، به کمک چراغ‌های چشمک زن دوبل به عقب هشدار بصری داده و به راننده یادآوری صوتی و متنی دهد و در نتیجه احتمال تصادفات از عقب را کاهش دهد.


از دیگر ویژگی‌های TXL، سیستم مداخله حرکت غلتشی (RMI) است که می‌تواند با ترمز کردن هر چرخ به طور مستقل هنگام رانندگی در پیچ‌های تند، از واژگونی خودرو جلوگیری کند.


TXL همچنین دارای کابین ایمن هوشمند است که در مواجهه با محیط‌های جوی نامناسب مانند مه و دود، با کمک سیستم تصفیه سه‌گانه اکسیژن متشکل از فیلتر PM0.3 + AQS و ژنراتور یون منفی می‌تواند کیفیت هوای داخل کابین را در بهترین شکل ممکن حفظ کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه