شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب ام و XM Red Label
XM Red Label

 

در حالیکه لقب قدرتمندترین مدل ب‌ام‌و باید به M1 با پیشرانه جایگذاری شده در وسط می‌رسید، این شاسی بلند سایز بزرگ باوارایی‌ها است که با مدل رد لیبل این عنوان را از آن خود کرد. این شرکت سال 2021 مدل پلاگین هایبرید XM را به عنوان کانسپت معرفی کرد و سال بعد نمونه تولیدی آن به بازار عرضه شد.


در حالیکه XM استاندارد از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتر توئین توربو به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد و 644 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ نسخه Red Label با پیشرانه ارتقا یافته S68 و موتور الکتریکی، 738 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم xDrive به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به صورت تفکیک شده، پیشرانه درونسوز به تنهایی 577 اسب‌بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور دارد و موتور الکتریکی نیز 194 اسب‌بخار قدرت و 279 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.


ب‌ام‌و می‌گوید، XM Red Label به لطف افزایش توان، حالا می‌تواند طی مدت زمان 3.7 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. خریداران با انتخاب پکیج M Driver حداکثر سرعت را از 250 کیلومتر بر ساعت به 282 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند.

 


برای اینکه این نمونه از نسخه استاندارد متمایز شود، بدنه دارای تزئینات Toronto Red است که دور جلوپنجره، دور شیشه‌های جانبی، رینگ‌ها، کلیپر ترمز، بج پشت و دفیوزر عقب دیده می‌شود. ب‌ام‌و برای این مدل 50 رنگ ایندیویژوال در نظر گرفته که برای آن نیز هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد. مونیخی‌ها تنها تعداد محدودی از رد لیبل با رنگ Frozen Carbon Black matte به فروش می‌رسانند.


تزئینات قرمز فقط برای بدنه نیستند و داخل کابین نیز می‌توان این رنگ را بر روی دوخت چرم‌ها، پشتی صندلی، خروجی تهویه مطبوع و پلاک مشخص کننده تعداد تولید که در مرکز داشبرد قرار گرفته مشاهده کرد.


این خودرو در نمایشگاه شانگهای پیش رو به صورت عمومی معرفی و به نمایش گذاشته خواهد شد و تولید آن از ماه اوت سال جاری در کارخانه کارولینا جنوبی آغاز می‌شود.

نظر دهید