شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن در نمایشگاه CES
ادغام ناگزیر فناوری‌های روز

فولکس‌واگن قصد دارد با اضافه کردن فناوری ChatGPT به دستیار صوتی هوشمند خود، سطح فناوری خودروهای الکتریکی و درون‌سوز فعلی و آتی خود را یک درجه ارتقا دهد. فولکس‌واگن این سیستم جدید را در نمایشگاه CES 2024 که هم‌اکنون در لس‌آنجلس در حال برگزاری است، به نمایش گذاشته و از فصل دوم ۲۰۲۴، آن را در خودروهای تولیدی خود در اروپا هم نصب خواهد کرد. فولکس‌واگن همچنین گفته که عرضه این سیستم برای محصولات خود در بازار ایالات متحده را هم بررسی خواهد کرد.

این فناوری Cerence Chat Pro نام دارد و با همکاری یکی از شرکای فولکس‌واگن یعنی شرکت Cerence Inc. ساخته شده است. فولکس‌واگن می‌گوید که اولین برندی است که از فناوری هوش مصنوعی ChatGPT برای خودروها استفاده می‌کند. در حال حاضر، مدل‌های ID.3، ID.4، ID.5، ID.7، پاسات جدید، تیگوآن اروپایی و فیس‌لیفت تازه گلفMk8.5 قرار است به این فناوری مجهز شوند.

 

AutomobileFa 2025 VW Golf CES 14021019 001



فولکس‌واگن معتقد است که داشتن چت‌جی‌پی‌تی در این خودروها باعث می‌شود که دستیار صوتی هوشمند آن‌ها عملکرد بسیار پیشرفته‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشد. این دستیار هوشمند دیگر فقط کنترل سیستم‌های چندرسانه‌ای و سرگرمی را بر عهده نخواهد داشت و از این به بعد، می‌تواند سیستم‌های بهبود هوا و کنترل اقلیمی را هم به شکل اتوماتیک مدیریت کند و به سوالات سرنشینان با محوریت اطلاعات عمومی هم پاسخ دهد. فولکس‌واگن می‌گوید این ویژگی می‌تواند به «غنی‌‌تر شدن مکالمات درون خودرو» منجر شود یا با پاسخ دادن سوالات کودکان سرنشین، حواس راننده را روی جاده و رانندگی متمرکز نگه دارد.

راننده برای دسترسی به این فناوری جدید، لازم نیست هیچ کار اضافه‌ای انجام دهد و می‌تواند آن را صرفا با گفتن جمله Hello IDA یا زدن یک دکمه روی فرمان فعال کند. فولکس‌واگن تاکید می‌کند که ChatGPT به هیچ‌کدام از اطلاعات خودرو دسترسی ندارد و تمام سوال و جواب‌های مطرح‌شده نیز بلافاصله حذف می‌شوند تا خیال کاربران از گردآوری داده‌ها از جمله اطلاعات شخصی احتمالی راحت باشد. فولکس‌واگن می‌گوید محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران از اولویت‌های اصلی این برند در حین توسعه فناوری بوده است.

نظر دهید


در همین زمینه