شبکه‌های اجتماعی

تبدیل خودروهای کلاسیک به اتومبیل‌های الکتریکی
مینی کلاسیک الکتریکی

خلاقیت جذاب خودروساز نوپای انگلیسی

 

شرکت انگلیسی لندن الکتریک کارز (LEC) در سال 2017 تاسیس شده و در زمینه تبدیل اتومبیل‌های کلاسیک که کشش الکتریکی شدن را دارد، فعالیت می‌کند. در نمونه کارهای این شرکت اتومبیل‌های لندروور، موریس مینور و بوند باگ دیده می‌شود، اما بیشترین خودرویی که در این خودروساز الکتریکی توسعه داده شده، مینی کلاسیک است.


اولین نمونه‌ای که مهندسان لندن الکتریک از فناوری تبدیل بهره برده‌اند، روور مینی مدل 1993 است که مهندسی اصلی آن کپی‌برداری شده از نیسان لیف هاچ‌بک الکتریکی است. پیشرانه الکتریکی روی محور جلو اتومبیل نصب شده و کنترل سیستم الکتریکی در زیر کاپوت خودرو قرار جای داده شده و همچنین سلول‌های باتری‌ لیتیومی خودرو در دو قسمت زیر صندلی عقب و زیر صندوق عقب مونتاژ شده است. از نکات جالب این است که از نظر ظاهری تغییری در این مینی مدل 1993 حس نمی‌شود.


ظرفیت باتری استفاده شده، 20 کیلووات ساعتی است که برای پیمایش 100 تا 110 کیلومتر در یک بار شارژ کامل کافی است و با برق خانگی نیز به صورت پایه شارژ می‌شود. برای شارژ سریع و ارتقا باتری این اتومبیل، شرکت نوپای انگلیسی باتری 33 کیلووات ساعتی و شارژر سریع را نیز فراهم کرده است. یکی از نکات جالب در این شرکت خودروسازی این است که خودرو باید از سوی خود مشتری تامین شود. زمان تبدیل اتومبیل به خودرو الکتریکی حدود سه ماه طول خواهد کشید و این شرکت از قبل می‌تواند برای متقاضیان وقت تعیین کند.


از ابتکارات دیگر لندن الکتریک کارز این است که در حال توسعه کار خود به دیگر خودروها بوده و برنامه دارد در سه سال آینده بیش از 1000 اتومبیل را به خودروهای الکتریکی تبدیل کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه